Beige interieur Polo 1.2 Highline

Hoi, ik reageer hier voor het eerst, ben ook nog niet in het bezit van een Polo dus zal even wachten met mezelf voor te stellen...
Ik ga morgen kijken naar een Polo 1.2 Tsi uit 2011
Als ik het kenteken check op Finnik staat daar dat het hier om een origineel Nederlandse auto gaat, maar er zit een beige interieur in ?
Dit heb ik eigenlijk nooit eerder hier gezien, kan iemand mij vertellen of de Polo in Nederland uberhaubt ooit geleverd is met beige interieur ?

Mochten we tot een koop komen zal ik mij, én de Polo hier voorstellen ;)

Grtz, Rillo

75237373_2466387800297661_1339919381332754432_n.jpg
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105 Pk 
Je kan toch gewoon aan het kenteken zien of het een NL exemplaar is.
Op 2 manieren: het kenteken is uitgegeven op een datum, dat moet kloppen (ik bedoel dus, dat een import een "nieuwer" kenteken heeft.
De 2e manier is op kenteken kijken bij RDW en dan kijken naar het kopje "Basis > Tellerstanden". Als het import is, staat er "niet logisch".
Klinkt het logisch?
 
Volkswagen  Polo  1.4 
Wat is het probleem met import?

- In NL kennen we NAP. Bijvoorbeeld in Duitsland niet. Daar worden km standen niet geregistreerd voor zover ik weet. En het RDW neemt hier simpelweg alleen de afgelezen km-stand over.
- Auto's met echt flinke schade kunnen goedkoop geïmporteerd worden omdat dan de BPM erg laag is. Dan wordt hij hier vakkundig in elkaar gebeunt en voor een mooi prijsie verkocht.
- Er zijn er hele andere uitvoeringen die we in NL niet kennen. Wellicht kan het lastig zijn om (tweedehands) onderdelen te kopen.

Tevens vind ik het lelijk dat er een nieuwer kenteken op een auto zit. Als een Polo 6R sidecode 10 heeft, XX-000-X dan vloekt dat in mijn ogen.

Er zullen ook vast nette geïmporteerde auto's tussen zitten hoor! Maar die paar rotte appels maakt de fruitschaal veel minder aantrekkelijk. Dat merk je in de aanschaf, maar ook met inruilen van je auto.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk 
Ik vind een import veel minder erg als een duplicaatcode op het nummerbord (zo'n klein 1tje of 2tje) je kunt ook de km stand in de ecu uitlezen met VCDS of OBD eleven die is minder makkelijk aan te passen. Controleer dan ook meteen of het VIN overeenkomt.
 
**verkocht***Volkswagen  Cross Polo 6R  1.2 TSI powered by VAG-Techniek 
Bedankt voor jullie reacties !
Ik heb mijn vraag verkeerd gesteld denk ik, ik ben niet tegen import auto's ( dit is op kenteken overigens een origineel Nederlandse auto ) maar door het afwijkende interieur was ik in eerste instantie bang dat er wellicht 'gerommeld' was met het kenteken/schadeauto/omkatten ( heb het helaas al eens meegemaakt en dan ben je gewoon je auto kwijt )
Maar ik lees hierboven dat de Polo inderdaad geleverd is met dit beige interieur dus zal straks gewoon goed opletten.
Nogmaals dank voor jullie reacties en als het tot een koop komt laat ik het weten, oke ?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105 Pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!