Voorstellen Bedrijfsauto zonder uitleg

Hallo allemaal,
Ik ben lid geworden omdat mijn dochter van haar werk een polo heeft gekregen (tv446r). Eigenlijk geen uitleg over de auto gekregen, dus zelf het wiel een beetje uitvinden. Zij is erg a-technisch, ik iets minder. Omdat we tegen wat dingen aanlopen, besloot ik lid te worden van dit forum in de hoop dat ik hier wat hulp kan vinden.

Bedankt voor het toelaten.
 
Volkswagen  Polo comfortline  1.0 ts 
Vorige week reed dochter in de regen toen ineens de ruitenwissers uit gingen. Na een tijdje weer aan. Auto naar de aangewezen algemene garage geweest, niets kunnen vinden. Later weer gebeurd. Afgelopen weekend bij gebruik van de ruitenwisser (het regent veel hè, de laatste tijd) ineens een geel uitroepteken lampje. Bleef aan tot auto geparkeerd werd. Gisteren bij hevige regen bleef de ruitenwisser het doen (gelukkig), maar ineens weer dat lampje (was dus weg bij starten). Nadat de hevige regenval terug ging naar een gewone bui, lampje weer uit.

Tweede issue heb ik al uitgebreid op gezocht. Het infotainment wil niet koppelen met Bluetooth van de Samsung s22. Wel met een gedateerde iPhone. Ik heb het idee dat de software van het apparaat verouderd is en niet kan praten met de nieuwe Bluetooth standaard. Als ik het goed heb kan het alleen bij een merk dealer geüpdatet worden. Screenshot van de gegevens die ik kon vinden. Volgens mij is er een recentere software beschikbaar.

Tweede probleem is lastig maar geen drama, eerste is wel een beetje gek.
 

Bijlagen

  • 20231224_170828.jpg
    20231224_170828.jpg
    621.4 KB · Weergaven: 34
Volkswagen  Polo comfortline  1.0 ts 
Heb je een digidash of analoge wijzers?
In je radio kan je onder CAR zien wat de status is van de auto.
Heb je regen/licht sensor?

Bluetooth koppelen zou zeker met een S22 moeten lukken.
Staat de auto bt op zichtbaar en je telefoon bt ook?

Meestal wordt er tesamen met de gele ! een ander icoontje geel net als @Shibybob zegt.
 
Kan je niet met “de bedrijfsauto” langs de VW dealer? Zeker met dergelijke issues die met veiligheid te maken hebben. Als je foutmeldingen hebt gehad, kunnen ze het waarschijnlijk zien en hopelijk oplossen.

Voor mijn auto heb je ook aangewezen “servicepartners” maar bij iedere merkdealer ben je meestal gewoon welkom. Ze vragen eerst via ROB toestemming van de leasemaatschappij voordat ze iets doen aan de auto.
 
Volkswagen  Polo AW  1.0TSI 95pk | Audi A6 4K Avant 40TFSI Firmanentblauw 
Kan je niet met “de bedrijfsauto” langs de VW dealer? Zeker met dergelijke issues die met veiligheid te maken hebben. Als je foutmeldingen hebt gehad, kunnen ze het waarschijnlijk zien en hopelijk oplossen.

Voor mijn auto heb je ook aangewezen “servicepartners” maar bij iedere merkdealer ben je meestal gewoon welkom. Ze vragen eerst via ROB toestemming van de leasemaatschappij voordat ze iets doen aan de auto.
En zeker als het een bedrijfsauto is van het bedrijf waar je dochter werkt moeten zij dat regelen toch?? Hoeven jij en je dochter niet voor op te draaien.
 
Volkswagen  Polo 6C 2017  1.0 TSI 140pk (stage1) BlueMotion blue_polo.6c on Instagram 
Kan je niet met “de bedrijfsauto” langs de VW dealer? Zeker met dergelijke issues die met veiligheid te maken hebben. Als je foutmeldingen hebt gehad, kunnen ze het waarschijnlijk zien en hopelijk oplossen.

Voor mijn auto heb je ook aangewezen “servicepartners” maar bij iedere merkdealer ben je meestal gewoon welkom. Ze vragen eerst via ROB toestemming van de leasemaatschappij voordat ze iets doen aan de auto.
De auto is eigendom van het bedrijf en niet van een leasemaatschappij. Dus in principe naar de garage die het bedrijf aanwijst. Maar ben het met je eens dat de gang naar een merk dealer logischer is. Zet ik door. Helaas vanwege kerst weinig management aanwezig voor toestemming.
 
Volkswagen  Polo comfortline  1.0 ts 
Vanavond weer in de stromende regen gereden. De wissers deden wat ze moesten doen en geen gele driehoekjes gezien met uitroeptekens. We snappen er niks van.

Qua Bluetooth is het opgelost. Mogelijk hebben we gisteren teveel gedaan en was het systeem uiteindelijk helemaal van de leg. Vandaag reden we weg met de telefoon via usb verbonden. Dan kun je ook gewoon maps en Spotify gebruiken, maar bellen over de auto kan dan niet. Eenmaal thuis toch nog eea proberen. Wat bleek, bij connectie via usb kon Bluetooth op de telefoon helemaal niet uit gezet worden. Vervolgens zagen we in het systeem de telefoon wel in de lijst van de gekoppelde apparaten staan. Kabeltje los gemaakt, Bluetooth uitgezet op de telefoon en daarna weer aan en direct verbinding met het infotainment systeem. Dochter helemaal blij.

Ik blijf nog wel hier om evt updates te geven over de wissers en het uitroepteken.

Bedankt voor het meedenken tot dusver!
 
Volkswagen  Polo comfortline  1.0 ts 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!