bandenmaat

Hoi all, een vraagje. Ik heb nu 205 40 r17 banden er op liggen maar wil iets hogere banden. Ik wil nu 205 45 r17. Ik weet dat de km teller dan wat afwijkt, maar
dat maakt me niet zoveel uit, ik rijd toch altijd te hard. Mijn velg heeft een ET waarde van 38 en de maat is 7,5 x 17. Mijn vraag is als je deze band monteert
en naar binnen stuurt of ie dan het spatbord binnen in raakt. Wie heeft deze maat velg met band er op liggen?
 
Ooooh, met 15 mm zou t wel moeten kunnen lijkt me ;)
Bij verder dan 3 cm zou ik persoonlijk pas op gaan letten ;)

Oh nog even vergeten bij te zetten, er zijn ook wel mensen die rond rijden met 215/45/16 met 3 cm verlaging en kan me zo niet herinneren dat daar een post van is gekomen aanlopen ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
VW  6R  1.2TDI 
Hoi all, een vraagje. Ik heb nu 205 40 r17 banden er op liggen maar wil iets hogere banden. Ik wil nu 205 45 r17. Ik weet dat de km teller dan wat afwijkt, maar
dat maakt me niet zoveel uit, ik rijd toch altijd te hard. Mijn velg heeft een ET waarde van 38 en de maat is 7,5 x 17. Mijn vraag is als je deze band monteert
en naar binnen stuurt of ie dan het spatbord binnen in raakt. Wie heeft deze maat velg met band er op liggen?

ik heb deze maat banden/velgen gehad onder mijn polo BM 205-45-17 en ze lopen bij in veren aan binnenkant van spatbord aan. ook in rechte stukken wanneer je auto diep inveert komt deze aan binnen kant van je spatbord.
het is mee te rijden maar als je vaak hobbels pakt en op snelwegen hard over iets hobbelig gedeelte rijd dan merk je het pas. op snelweg rijd je dan iets zuiniger maar in stads verkeer zuipt hij enorm.
 
Oke, dan kan ik beter 215 40 17 pakken. Volgens de bandencalculator neemt de hoogte dan in totaal met 0,8 cm toe.
Bij 205 45 17 komt er 2,05 cm bij en dus meer kans op aanlopen. Kijken of de bandenboer van elk type eentje wil monteren om te kijken hoe het uitpakt.
 
Zo ik heb beiden laten monteren en heb toch maar de 205 45 17 gekozen. Paste prima en ook de wielkast is mooier gevuld.
Nadeel is dat de auto weer ongeveer 1 cm hoger staat, maar dat zie je bijna niet.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!