Bandenmaat passend voor 6r?

soesspower93

Nieuw lid
6
3
Hoi mede Polo rijders,

Ik heb een setje winterbanden op stalen velgen gekocht op mp. De bandenmaat is 195/65/15. Pas na de aankoop kreeg ik de twijfels of het wel zou passen en er nog voldoende ruimte is. Auto is niet verlaagd oid.

Alvast bedankt

Laatst bewerkt:

soesspower93

Nieuw lid
6
3
Dus je koopt kwakkeloos zonder te informeren.. dat is niet slim! ;)

Dit zijn de officiële bandenmaten voor een 6R incl velg.
Normaal gesproken niet. Maar mijn kennis over banden/velgen was nog niet zo groot.

Zijn dat de maten die meest worden aangeraden en mogen ze niks afwijken?

Laszlo

Bekend lid
1.142
83
Ik heb zelf op mijn zomerset ook afwijkende bandenmaten echter gaat dat iets doen met je daadwerkelijke snelheid en op de teller en je brandstof verbruik. Maar daar heb ik niet veel kaas van gegeten.

Franklin Polo6R

Premium member
1.919
113
42
zaporizja
gewoon er onder zetten
past wel
alleen teller afwijking
en bij twijfel! trek er een velg af en zet een nwe er onder!!!!!!!!!!!!!!1

soesspower93

Nieuw lid
6
3
Ik heb zelf op mijn zomerset ook afwijkende bandenmaten echter gaat dat iets doen met je daadwerkelijke snelheid en op de teller en je brandstof verbruik. Maar daar heb ik niet veel kaas van gegeten.
Zojuist even gecheckt. Afwijzingen aanwezig maar niet heel groor. Gezien de teller nu ook andere snelheden aangeeft dan de gps, navi en andere apps vind ik dit niet zo erg.

Qua veiligheid en het aanlopen(ook voor de apk)vind ik belangrijker.

Bijlagen

soesspower93

Nieuw lid
6
3
gewoon er onder zetten
past wel
alleen teller afwijking
en bij twijfel! trek er een velg af en zet een nwe er onder!!!!!!!!!!!!!!1
Bedankt voor je reactie. Ik ga ze toch gewoon gebruiken dan. Wat bedoel je met de laatste zin? Bij twijfel..

Franklin Polo6R

Premium member
1.919
113
42
zaporizja
Bedankt voor je reactie. Ik ga ze toch gewoon gebruiken dan. Wat bedoel je met de laatste zin? Bij twijfel..
als je eerst een velg probeert!
dan kun je checken of het past!
als je voorkant past past het achter ook!
geef ff een terug koppeling als het gelukt is (ow foto ook welkom!)
succes

Syste

Premium member
674
93
40
Eindhoven
@soesspower93 Je schrijft dat je een schroefset eronder hebt zitten maar niet verlaagd. Ik neem aan dat je dus geen schroefset hebt maar de gewone standaard veren.
Dan passen deze banden wel gewoon. Echter is het loopvlak wat breder en de hoogte van de band is wat hoger.
Dit heeft als gevolg dat tijdens het optrekken de motor het wat zwaarder heeft en dus wat meer brandstof verbruikt. Klein voordeel daartegenover is dat je een ietswat hogere topsnelheid hebt. Maargoed, daar zal je in de praktijk niet veel van merken aangezien je zelden op topsnelheid zal rijden.

soesspower93

Nieuw lid
6
3
@soesspower93 Je schrijft dat je een schroefset eronder hebt zitten maar niet verlaagd. Ik neem aan dat je dus geen schroefset hebt maar de gewone standaard veren.
Dan passen deze banden wel gewoon. Echter is het loopvlak wat breder en de hoogte van de band is wat hoger.
Dit heeft als gevolg dat tijdens het optrekken de motor het wat zwaarder heeft en dus wat meer brandstof verbruikt. Klein voordeel daartegenover is dat je een ietswat hogere topsnelheid hebt. Maargoed, daar zal je in de praktijk niet veel van merken aangezien je zelden op topsnelheid zal rijden.
Bedankt voor de correctie. Ik maak veel snelweg km's. Zou dat nog iets uitmaken?