Bandengeluid Brescia 18" (Conti 215/40/18)

Ik rij met dezelfde combinatie polo met brescia velgen
Er is inderdaad een beetje rolgeluid hoorbaar
In deze combinatie en op het ene stuk asfalt
Meer als het andere stuk
Maar ik vind het niet storend en ik denk
Dat het meer aan de isolatie van de auto ligt
En ook omdat het een hatchback is en niet een auto met gesloten kofferbak dus het werkt natuurlijk ook als een klankkast
Ik had hiervoor een station met 19 inch velgen en een kennis van mij een insignia met 20 inch die maakten beiden en ook wel aardig wat rolgeluid
Ik stoor me er verder niet aan ik vind de brescia juist mooi staan en het oog wil ook wat
@Carlito ja dat is het inderdaad. Ik ervaar zeker ook verschil op verschillende soorten asfalt en het is persoonlijk wat je "storend" vind. Omdat de 18" Brescia met z'n 40-serie band minder isoleert wordt het rijgeluid dat er is toch wat verstrekt. Dit in combinatie met de lage isolatie van de Polo resoneert het rijgeluid door je carroserie heen. Het is inderdaad niet anders en het blijft een mooie velg :hearteyes:
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6  1.0 TSI (95 pk) 
Update: Vandaag heeft de dealer er een set 17 inch met Conti 215/45/17 (set Pamplona) onder gezet om proef mee te rijden. Ik heb er een goed stuk mee gereden en ervaar véél minder rijgeluid. Tuurlijk blijf je bij verschillende soorten afval rijgeluid horen maar ik heb het idee dat het minder binnen in de auto te horen is. Of dit nu komt door de iets hogere 45 band of dor de combinatie autouitvoering-band weet ik niet. Het is voor mij persoonlijk in ieder geval een stuk prettiger rijden dus ik ga eens kijken wat de mogelijkheden om m ijn wielenset om te ruilen voor 17 inch (45-serie) wielenset.
 
Volkswagen  Polo 6  1.0 TSI (95 pk) 
  • Leuk
Waarderingen: Carlito
@pierreRS05 Ik heb van de dealer begrepen dat het ook een probleem kan zijn van de combinatie auto met banden. Een Polo GTI heeft een ander onderstel en zal minder rolgeluid van de platte (40 serie) 18 inch banden via de carrosserie doorgeven. Mijn Polo is een eenvoudige comfortline en dat icm een platte 40-serie band kan ook een van de oorzaken zijn van meer rolgeluid.
Inderdaad Hans hoe platter de band hoe meer rolgeluid dus mocht je er niet uitkomen met de dealer heb ik nog een mooi setje 17” bonneville R-line Velgen. Denk dat wij wel tot een deal kunnen komen. Zijn overigens zo goed als nieuw en geen beschadigingen.
 
Volkswagen  Polo aw  1.0 TSI 85 kw 116 pk dsg R-Line 
Wat natuurlijk ook kan is dat of de banden gecupt zijn of dat er een band met een lichte afwijking bijzit.
alhoewel ik me dat bij Continental bijna niet kan voorstellen.
Hoor je het geluid meer voor dan achter of echt overal?

De Brescia is erg gewild die kun je wel goed verkopen.
 
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 
Wat natuurlijk ook kan is dat of de banden gecupt zijn of dat er een band met een lichte afwijking bijzit.
alhoewel ik me dat bij Continental bijna niet kan voorstellen.
Hoor je het geluid meer voor dan achter of echt overal?

De Brescia is erg gewild die kun je wel goed verkopen.
@pierreRS05 Het setjes was/is nieuw dus ik ga ervan uit dat de banden niet gecupt zijn. Er is al iemand van Conti bij geweest die zei dat er geen afwijkingen zijn (kan ik niet controleren natuurlijk) maar de voorwielen zijn toen iets uitgelijnd en dat gaf wel enige verlichting. Voor en achter zijn al een keer gewisseld en dat maakt geen verschil.
 
Volkswagen  Polo 6  1.0 TSI (95 pk) 
@pierreRS05 Het setjes was/is nieuw dus ik ga ervan uit dat de banden niet gecupt zijn. Er is al iemand van Conti bij geweest die zei dat er geen afwijkingen zijn (kan ik niet controleren natuurlijk) maar de voorwielen zijn toen iets uitgelijnd en dat gaf wel enige verlichting. Voor en achter zijn al een keer gewisseld en dat maakt geen verschil.
Ja dan houdt het op heb je alles geprobeerd
 
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!