Bandendruk 17inch velgen.

Hier een foto van deMercer:
1962d1353855772-onrustig-rijgedrag-hobbelen-sticker-tankklepje.jpg


Als je veel op de snelweg rijd, kun je beter de "volle belasting" waarde aanhouden.

Bandenspanning
Controleer als de banden koud zijn, want de bandenspanning neemt toe door opwarming tijdens het rijden.

Met banden in koude toestand bedoelt men banden die minstens 1 uur niet gereden hebben of die slechts kort (2-3 km) met een lage snelheid (in de stad) hebben gereden. Het is normaal dat de spanning oploopt tijdens het rijden. Als de spanning na een bepaald traject wordt gecontroleerd (warme banden), moet er rekening mee worden gehouden dat de spanning 0,3 bar hoger is dan voorgeschreven voor banden in koude toestand.
 
Heb zelf altijd rondgereden op de maximale, aanbevolen spanning (dus 2,9 bar voor / 3,1 bar achter). En dat reed altijd prima, zonder dat het een stuiterbak was.
 
Volkswagen  Up!  1.0 60pk 
Oké thanks boys voor de reacties! Big Grin
@bas: van de tank klep wist ik, maar op die van mij stond het niet dacht ik. Ik wou gewoon even wat extra bevestiging.. ;)
Heb ze vandaag al vast even goed gepoetst. Ze eronder zetten ga ik nog even mee wachten, maar gaat niet meer lang duren denk ik :) Big Grin heb ze onder handen genomen met rimwaxx en daarna natuurlijk even de bandjes ingesmeerd met de nodige gel.
ImageUploadedByTapatalk1365370979.301585.jpg
ImageUploadedByTapatalk1365370998.551711.jpg
ImageUploadedByTapatalk1365371024.335841.jpg
 
@WBPoloGTI heel fel bedankt.
Heb er dan ook lang op zitten te poetsen. Een hele namiddag in het stralend zonnetje.
Eerst goed gewassen, dan gedroogd. Ingesmeerd met rimwaxx en daarna met een microvezeldoek opgeboend.
Daarna natuurlijk nog even de banden ingesmeerd met de nodige tyre gel voor de finishing touch :)
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!