De foto die je laat zien is een melding die je kan aanzetten als je met winterbanden rijd, dat je als je er te hard mee gaat rijden je een melding op je scherm krijgt. Dit heeft niets met de bandenspanning te maken.
De melding die je krijgt van de nadenspanning is zoals Frans_WL al aangaf op een andere plaats in te stellen. Een boel Polo's hebben standaard geen tpms sensoren, en dus zie je ook nergens dan een schermpje met de druk die gedetecteerd is. Wat je dus wel kunt doen als je ze op de goede spanning hebt, de "set" knop indrukken op je display en daarna bevestigen dat de banden de goede spanning hebben. Als er dan een flinke verandering in druk van de band wordt gedetecteerd, dan krijg je een melding op het scherm.
Ik heb de melding ook wel eens gehad, soms onterecht! Dus altijd even controleren (je band hoeft dus niet niet volledig leeg te zijn!)
Het mechanisme dat gebruikt wordt als je geen tpms sensoren hebt is meen ik gebasseerd op iets van de banden rotatie die door ABS en ASR-sensoren worden gemeten.
Ik weet zo helaas niet uit mijn hoofd waar je de "set" en "bevestiging" kunt doen op je display, ik meen bij de auto-informatie, en daar 1 van de subpagina's van.
Mocht je toch echt iets met tpms sensoren hebben, dan kan ik je helaas niet verder helpen.