Banden vraagje

Beste iedereen,

Ik rijd een Polo 9N3 uit 2007, waarmee +-72000km gereden is inclusief +-20000km door mij zelf. Voor zover ik weet zijn de banden sinds 2007 nog nooit vervangen.
Mijn vraag is hoelang of hoeveel kilometers gaan banden mee? Ik zelf heb een rustige rijstijl, wat de rijstijl van de vorige eigenaar was weet ik niet.

De banden aan de voorkant zijn natuurlijk het meest versleten, rechts iets meer dan links. Heb op de voorbanden nog krap 2mm over voor de nokjes egaal zijn met de rest van het profiel.

Wat is aan te raden, banden van achter naar voren en nieuwe achterbanden kopen of alle 4 in 1x vervangen?

Bandenspecificaties:
Continental 185/60 R14 82T

Groeten
 
Als je banden rond de 2mm zijn zou ik ze vervangen! Dan heb je bijna niks meer aan je band en ze zijn toch aardig belangrijk!
Nieuwe banden voor monteren en dan rijd je auto waarschijnlijk nog een stuk beter ook!
 
Banden met het meeste profiel ALTIJD op de achteras monteren. Dus als je de voorbanden vervangt, wissel deze dan om met de wielen op de achteras.

Reden: de achterbanden dienen altijd het meeste grip te hebben. Dit om te voorkomen dat - bijvoorbeeld bij stevig remmen - de achterkant de voorkant voorbij wil, met tollen/slip als resultaat.
 
Volkswagen  Up!  1.0 60pk 
Bij voorwielaandrijving altijd de beste banden voor. Het gaat natuurlijk om nat weer eigenschappen. Bij droog weer is profiel overbodig. Stuurt voor, aandrijving voor, remkracht voor 80% voor en water wordt door de voorwielen als eerste afgevoerd.
 
Na 6-7 jaar zou ik de banden vervangen of als ze versleten zijn. Hoeveel profiel zit er nog op de achterbanden?

Waar haal jij die wijsheid vandaan Multistrada ? Banden met meeste profiel achter voorkomt overstuur, de meeste mensen kunnen hier niet mee onderweg.

Op de achterbanden zitten de nokjes nog 3 a 3,5mm van het loopvlak af, ze zouden dus nog wel even mee kunnen.
De voorbanden zijn eigenlijk op
 
Een update, ik heb een maand geleden dus 4 nieuwe (zelfde type) banden laten monteren.

Ik hoor echter sindsdien een soort getik (alleen als ik met het rechter raam open rijd) aan de bijrijders kant, volgens mij bij het rechter voorwiel.
Het geluid zou je kunnen omschrijven alsof je met lijm onder je schoen over een parketvloer loopt.

Kortom heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?

bvd
 
Bij voorwielaandrijving altijd de beste banden voor. Het gaat natuurlijk om nat weer eigenschappen. Bij droog weer is profiel overbodig. Stuurt voor, aandrijving voor, remkracht voor 80% voor en water wordt door de voorwielen als eerste afgevoerd.

Tis niet dat ik gelijk wil hebben maar mij is verteld tijdens de ANWB slipcursus altijd de beste banden achter! vraag mij dus nu af wat nou de echte waarheid is.
 
Als je een normale rijder ben kom je echt niet zomaar met overstuur te maken al ga je met een flink gangetje door een bocht dan ga je het mischien merken maar ik heb liever zelf meer profiel voor!

kijk met sneeuw en of erge regen val heeft het natuurlijk ook te maken!
en het merk band helemaal!
 
Als je in de gelegenheid bent: maak eens een noodstop in een auto zonder ABS en met het minste profiel op de achterbanden. Als je bent bijgekomen van het rondtollen, weet je waarom bij alle auto's (ongeacht voor- of achterwielaandrijving) in het normale verkeer de banden met het meeste profiel het beste achter kunnen zitten. ;)

@Dobierush: de ANWB heeft gelijk.
 
Volkswagen  Up!  1.0 60pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!