Banden om 17 Inch velgen

Ik wil nieuwe velgen gaan aanschaffen.

Namelijk Borbet CW2 17 inch 7J ET 35 5x100.

Als ik nu online kijk naar bijpassende banden kom ik alleen 205/40/R17 tegen.

De juiste bandenmaat is 215/40/R17. (Deze bandenmaat zie ik overigens terugkomen bij velgen die 7,5 inch breed zijn)

Ik heb twee vragen hierover:

1. Zouden 215/40/R17 banden passen op velgen die 7 inch breed zijn?

2. Als ik wel 205/40/R17 plaats, geeft dit veel afwijking?

Alvast bedankt.


Patrick
 
Persoonlijk zou ik voor 195/45 gaan.
Voor het verbruik, voor de looks en ook minimale tot geen afwijking...
 
Volkswagen  Golf MK4 AGR, Polo 9N  1.9TDI 118PK, 1.9TDI PD 145PK 
nou de banden komen er nu voor aan de bumper ook buiten uit met 205/40 die 225/45 is natuurlijk breder maar net zo buiten de bumper uit alleen nu met 215 liggen ze iets meer getrokken op dus ligt echt wel aan de hoogte niet de breedte.... als ik nu 215/45/17 erop zou leggen zou tie weer aanlopen met inveren
 
Oké, let op, 'de 45 serie band' is niet altijd even hoog.
Het tweede getal in de bandenmaat (ik neem hier als voorbeeld even 195/45/17) is een percentage van de eerste (de breedte dus).
Oftewel, een band van 215/45 is sowieso hoger dan een 195/45 ;)
 
Volkswagen  Golf MK4 AGR, Polo 9N  1.9TDI 118PK, 1.9TDI PD 145PK 
De velgen en banden zitten inmiddels onder de auto.

Nou vraag ik me toch nog wat af. Die lage ET-waarde van 35, zou dat de oorzaak zijn voor het feit dat de velgen (licht) schuin onder de auto zitten?
 
De velgen en banden zitten inmiddels onder de auto.

Nou vraag ik me toch nog wat af. Die lage ET-waarde van 35, zou dat de oorzaak zijn voor het feit dat de velgen (licht) schuin onder de auto zitten?

Jouw velgen veranderen niks aan de hoek waarmee ze onder de auto staan, die hoek is precies 'tzelfde als bij jouw oude wielen. Misschien dat 't nu meer opvalt, omdat je velgen verder naar buiten komen en je er nu anders op kijkt i.c.m. de carosserie.

Wielen staan altijd 'schuin' onder de auto, de terminologie daarvoor is camber ;) Dit heeft te maken met de uitlijning. Mocht je het niet vertrouwen dan kun je de uitlijning laten controleren door de betere bandenboer.

Mijn 9J et25 velgen achter staan er ook schuin onder, maar met die vaste achteras valt er ook niks aan uit te veranderen. Alleen met een 6j velg viel 't niet op, met die 9j velg wel haha.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!