B107C - Luidspreker voor parkeerhulp

Beste forumleden,

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Wij zijn de bezitters van een Polo 6R uit 2012. Sinds een paar dagen werkt opeens de parkeerhulp niet meer. Als we de auto in de achteruit zetten dan demp normaal het geluid van de radio en start de parkeerhulp op. Dit gebeurd helemaal niet meer. Inmiddels heb ik alle sensoren al netjes schoon gemaakt maar dit heeft niet mogen baten.

De auto is inmiddels uitgelezen en we krijgen de foutmelding B107C - Luidspreker voor parkeerhulp. Kwestie van de luidspreker vervangen dacht ik. Ik kan de luidspreker echter niet vinden. Heb al gekeken achter het dashboardkastje en achterin in de auto bij de zijpanelen (beide kanten). Heb aan de rechterkant wel de PDC gevonden, maar geen speaker.

Iemand een idee waar de speaker kan zitten? Of andere ideen hoe we de storing kunnen verhelpen?

Alvast harstikke bedankt!!

Gr. Joost
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 
Bedankt voor de supersnelle reacties!!

Ik heb rechtsachter (achter de bekleding bij de rechter achterlamp) al gekeken. Los van de PDC (die zit in een plastic frame weggewerkt) vindt ik daar geen speaker, dat maakt het nu zo vreemd.

Mijn Polo is overigens een Style Edition, weet niet of dat nog iets uitmaakt. De sensoren zijn ook niet achteraf geplaatst of zo…
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!