AW GTI 2018 Lane assist, Adaptieve rijstrookgeleiding, Tesla auto pilot

Hans87

Nieuw lid
Gisteren heb ik lane assist in mijn Polo AW GTI uit 2018 laten inbouwen door MQB Retrofits.

De volgende opties zijn volgens fabrieksvoorschriften ingebouwd en vrijgeschakeld:
  • pACC
  • bordenherkenning
  • lane assist
  • grootlichtassistent
  • emergency assist

Hiervoor was een nieuwe voorruit nodig, compatibel met de lane assist-camera, en nieuwe kapjes met verwarmingselement voor op de binnenspiegel.
Meteen heb ik er ook een randloze binnenspiegel op laten zetten van een VW Tiguan uit 2021. De lane assist-camera komt ook uit een Tiguan.

Mijn auto is flink verlaagd en het volledige systeem moest worden geüpdatet, gekalibreerd en dynamisch uitgelijnd.
Dit heeft hij tijdens het rijden gedaan.

Het systeem is super chill, maar ik vond de rijstrookgeleiding van 7 seconden veel te kort duren (melding: ‘neem stuur over’).
Hij heeft vervolgens de duur van de lane assist en rijstrookgeleiding verlengd van 7 seconden naar 10 minuten.

Ook schakelt het systeem nu volledig in vanaf 40 km/u in plaats van 60 km/u.
Verder schakelde de grootlichtassistent iets te traag in op een donkere snelweg, en heeft hij de reactietijd aangepast.

Ik zocht alleen naar wat steun op lange rechte wegen en ik had echt niet verwacht dat zoveel mogelijk was.
Voor mensen die lange ritten maken en ook hiervan willen genieten op lage snelheden is dit echt een aanrader. Hij kan dit bij alle modellen van de Volkswagen-groep.

De volgende upgrades die ik in de toekomst ga laten uitvoeren zijn de MIB3-unit voor draadloze CarPlay (in plaats van die irritante adapter) en side assist voor dodehoekdetectie.

IMG_0717.webpIMG_0723.webpIMG_0869kenteken.webpIMG_0881.webpIMG_0884.webpIMG_0885.webpIMG_0886.webpIMG_0887.webpIMG_0888.webpIMG_0890.webpIMG_0893.webp

Volkswagen  Polo 6R 
Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!