Aux-in kabel

Ik heb momenteel een RCD210... Ik zou graag de mogelijkheid hebben om via een aux-poort mijn Ipod aan te sluiten. Weet iemand of dit mogelijk is op een RCD210? liefst zou ik het zo willen als het origineel zit bij de bekerhouders? Of is hier een RCD310 voor nodig?

Als er een ander alternatief is dat ook welkom ;)

Alvast bedankt,

Tim
 
Ik heb het eindelijk opgelost!

Voor de geïnteresseerden onder ons misschien een kleine uitleg hoe je een "aux in" op je radio krijgt, omdat ik er zelf nogal lang naar op zoek geweest ben en VW het niet wist.

Je hebt de volgende onderdelen nodig:
- 5M0-035-724 (De aux-in unit) :arrow:
2s955ol-1.jpg

- 000-051-444N (Aux-kabel en verschillende quadlock stekkers) :arrow:
w722o9-1.jpg

- 8K0-973-754 (Stekkertje voor in de aux-unit) :arrow:
rw03yb-1.png

- 000-979-009E (Kabel, heb je nodig omdat er aan de aux-kabel maar aan 1 kant de juiste pinnetjes zitten
- 000-979-164E (Kabel, zelfde als hierboven maar voor de massa)
Dit kostte bij elkaar ongeveer 40 euro

1. De radio uitbouwen.

Eerst het frame om de radio voorzichtig verwijderen. Begin aan de onderzijde. Er Gebruik een platte schroevendraaier en druk die in de uitsparingen onderaan. Wees voorzichtig om beschadiging te voorkomen.
Zodra het frame is verwijderd kan je met een Torx imbus, maat 20, de 4 schroeven losmaken en de radio verwijderen. De radio eruit trekken en de antenne en de stekker er uit halen.

Foto's: http://www.schliebusch.de/polo/sound_verkleidung.htm (Enkel eerste 2 foto's)

2. De kabel maken.

Van de aux-kabel het “mannetje” (3,5mm stekker) afsnijden. Dan zie je een witte en een zwarte draad en een mantel :!: Let op de mantel is de massa :!: De kabel eventueel op de juiste lengte maken aangezien hij 1,75m lang is en dit is veel te lang.
xfrqsg-1.jpg


Nu heb je de 2 gele kabels nodig die eigenlijk alleen als verlengstuk dienen. Beide kabels in het midden doorsnijden. je hebt nu 2 dunne kabels een van de dikke heb je maar een helft nodig. Nu moet je de gele kabels vastmaken aan de oorspronkelijke aux-kabel, het beste is solderen, maar het is wel belangrijk dat je het netjes doet om storing te voorkomen. Dus ook goed scheiden met isolatiemateriaal. (vergeet de gele kabels nu niet te markeren met de juiste kleur)

3. De inbouw.

De nieuwe kabel met de 3 originele stekkertjes met de passende Quadlock stekker verbinden. Bij nieuwe uitvoeringen is dit een enkele stekker en bij de oudere een samengestelde. (handleiding zit bij onderdeel)

Rechts: witte kabel pin 7
Links: zwarte kabel pin 1
Massa: grijze dikke kabel pin 2
(Nummers staan op de stekkers)

Nu het afdekplaatje in het middenconsole naast de bekerhouders verwijderen. Oppassen voor krassen. Laat de kabel zakken. Je kan met je hand via de afdekking aan de bestuurderskant de kabel pakken en met een beetje gepruts door het in de middenconsole (waar eerst het afdekplaatje zat doen) Nu moet je de gele draadjes aan het stekkertje voor in de aux-in unit doen. (8K0-973-754)

Rechts: vroegere witte kabel pin 1
Links: vroegere zwarte kabel pin 3
Massa: pin 2
(Nummertjes staan er op)
Pin 4 blijft leeg! Het “AUX” stekkerdoosje kan nu in de plaats van het afdekplaatje worden gedrukt. (Voor je dit doet misschien eerst testen) Nu de draad een beetje netjes wegleggen.

De 12-polige Quadlock en de antenne stekker nu weer in de radio steken en de radio weer monteren met de vier schroeven en het frame weer monteren.
Normaal gezien als je de motor start en de radio aanzet moet je de veiligheidscode ingeven en werkt het. Het kan dat je de radio moet laten omcoderen om de aux-functie op de radio in te schakelen.

Eindresultaat:
35bxaad-1.jpg


(Ik heb het gedaan bij een RCD310 en was aux functie aanwezig in radio)

Hoop dat jullie er wat aan hebben :mrgreen:

grtz
 
Forza4 zei:
Ik heb het eindelijk opgelost!

Voor de geïnteresseerden onder ons misschien een kleine uitleg hoe je een "aux in" op je radio krijgt, omdat ik er zelf nogal lang naar op zoek geweest ben en VW het niet wist.

Je hebt de volgende onderdelen nodig:
- 5M0-035-724 (De aux-in unit)
- 000-051-444N (Aux-kabel en verschillende quadlock stekkers)
- 8K0-973-754 (Stekkertje voor in de aux-unit)
- 000-979-009E (Kabel, heb je nodig omdat er aan de aux-kabel maar aan 1 kant de juiste pinnetjes zitten
- 000-979-164E (Kabel, zelfde als hierboven maar voor de massa)

1. De radio uitbouwen.

En nu fotos :| :| :mrgreen:

Eerst het frame om de radio voorzichtig verwijderen. Begin aan de onderzijde. Er Gebruik een platte schroevendraaier en druk die in de uitsparingen onderaan. Wees voorzichtig om beschadiging te voorkomen.
Zodra het frame is verwijderd kan je met een Torx imbus, maat 20, de 4 schroeven losmaken en de radio verwijderen. De radio eruit trekken en de antenne en de stekker er uit halen.

2. De kabel maken.

Van de aux-kabel het “mannetje” (3,5mm stekker) afsnijden. Dan zie je een witte en een zwarte draad en een mantel :!: Let op de mantel is de massa :!: De kabel eventueel op de juiste lengte maken aangezien hij 1,75m lang is en dit is veel te lang.

Nu heb je de 2 gele kabels nodig die eigenlijk alleen als verlengstuk dienen. Beide kabels in het midden doorsnijden. je hebt nu 2 dunne kabels een van de dikke heb je maar een helft nodig. Nu moet je de gele kabels vastmaken aan de oorspronkelijke aux-kabel, het beste is solderen, maar het is wel belangrijk dat je het netjes doet om storing te voorkomen. Dus ook goed scheiden met isolatiemateriaal. (vergeet de gele kabels nu niet te markeren met de juiste kleur)

3. De inbouw.

De nieuwe kabel met de 3 originele stekkertjes met de passende Quadlock stekker verbinden. Bij nieuwe uitvoeringen is dit een enkele stekker en bij de oudere een samengestelde. (handleiding zit bij onderdeel)

Rechts: witte kabel pin 7
Links: zwarte kabel pin 1
Massa: grijze dikke kabel pin 2
(Nummers staan op de stekkers)

Nu het afdekplaatje in het middenconsole naast de bekerhouders verwijderen. Oppassen voor krassen. Laat de kabel zakken. Je kan met je hand via de afdekking aan de bestuurderskant de kabel pakken en met een beetje gepruts door het in de middenconsole (waar eerst het afdekplaatje zat doen) Nu moet je de gele draadjes aan het stekkertje voor in de aux-in unit doen. (8K0-973-754)

Rechts: vroegere witte kabel pin 1
Links: vroegere zwarte kabel pin 3
Massa: pin 2
(Nummertjes staan er op)
Pin 4 blijft leeg! Het “AUX” stekkerdoosje kan nu in de plaats van het afdekplaatje worden gedrukt. (Voor je dit doet misschien eerst testen) Nu de draad een beetje netjes wegleggen.

De 12-polige Quadlock en de antenne stekker nu weer in de radio steken en de radio weer monteren met de vier schroeven en het frame weer monteren.
Normaal gezien als je de motor start en de radio aanzet moet je de veiligheidscode ingeven en werkt het. Het kan dat je de radio moet laten omcoderen om de aux-functie op de radio in te schakelen.

(Ik heb het gedaan bij een RCD310 en was aux functie aanwezig in radio)

Hoop dat jullie er wat aan hebben :mrgreen:

grtz
 
Tof dat het goed gelukt is.
Ik heb de rcd 310 black/white versie

heb deze aux kabel hier besteld:
http://www.ebay.nl/itm/190852694299?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1423.l2649#ht_1319wt_947

alleen kabel aan de radio gehangen deed deze het niet.
Nou heb ik de pins veranderd zoals op de radio staat en zoals in jouw beschrijving staan aangepast.
(massa = zwart) (rood en wit)

zometeen maar weer ff testen.

Update : Werkt naar behoren. Alleen zit ik nu dus met die aux kabel buiten om :( van de week dus ff verder aan de gang ermee
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Volkswagen  Polo  1.4 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!