Autostadt Wolfsburg

Zoveel mogelijk meepakken daar: de fabriekstour (alleen op werkdagen), de glazen autotorens in met de lift, terreinrijden en natuurlijk alle musea op het terrein niet vergeten!
 
Vreemd, op de website kan ik daar niks over vinden. De torens en de tour zijn de belangrijkste attracties, dus als die dicht zouden zijn zou je verwachten dat ze dat vermelden.
 
@RodeBM Nee, inderdaad. Maar via de online ticket service weer wel.
Ik hoor zo meteen wat de werkelijke status is. (Mijn duits is ook weer nier goed genoeg om te bellen, dus even iemand laten bellen voor meStick Out Tongue)
 
Gaaf... ben er afgelopen jaar ook 2 keer geweest! (en zou nog steeds een review plaatsen...)

De activiteiten moet je daar reserveren.
Voor de torens kun je het beste gewoon daar heen gaan rond lunch/etenstijd. Dan komen er vaak wat mensen niet opdagen, en kun je alsnog mee naar boven :)
Ga je een auto ophalen en zit je in het Ritz Carleton? ('s avonds lekker de souna/stoomcabine in, en een duik in het zwembad buiten :))
Dan zit je echt super goed.. eten kun je beter even in Wolfsburg zelf doen...
 
Vw  Polo  1.2 tdi 
Advies is om een nieuwe auto daar op te halen ;)
Maar het makkelijkste is misschien wel om je dealer alles te laten regelen (zoals ik heb laten doen toen ik mijn auto daar ging ophalen). De reserveringen komen dan in ieder geval zeker door. Mocht je een veiligheidstraining, economytraining of tereintraining volgen, let er dan op dat het boeken in het Engels meestal geen zin heeft omdat ze daar blijkbaar geen rekening mee houden en alsnog enkel Duits instructeurs rond hebben lopen...
The Ritz Carlton is een aanrader, gelijk aan het park vast, dus ideaal, mooiste is om gelijk de Suite te hebben (220m2). Als je alles goed wilt bekijken moet je rekenen op twee volle dagen. Als je een auto gaat ophalen heb je maar ongeveer 1 volle dag om rond te lopen wat aan de krappe kant is.
Op loop afstand van het park zit trouwens een outlet centrum, nog niet geweest, maar schijnt een aanrader te zijn.
 
Advies is om een nieuwe auto daar op te halen ;)
Maar het makkelijkste is misschien wel om je dealer alles te laten regelen (zoals ik heb laten doen toen ik mijn auto daar ging ophalen). De reserveringen komen dan in ieder geval zeker door. Mocht je een veiligheidstraining, economytraining of tereintraining volgen, let er dan op dat het boeken in het Engels meestal geen zin heeft omdat ze daar blijkbaar geen rekening mee houden en alsnog enkel Duits instructeurs rond hebben lopen...
The Ritz Carlton is een aanrader, gelijk aan het park vast, dus ideaal, mooiste is om gelijk de Suite te hebben (220m2). Als je alles goed wilt bekijken moet je rekenen op twee volle dagen. Als je een auto gaat ophalen heb je maar ongeveer 1 volle dag om rond te lopen wat aan de krappe kant is.
Op loop afstand van het park zit trouwens een outlet centrum, nog niet geweest, maar schijnt een aanrader te zijn.

Wij hebben de "Afhaalbelevenis" erbij gepraat.. (en korting op rijklaarmaakkosten, daar je dealer die ook bijna niet heeft).
Engels heeft idd geen zin, net als de fabriekstour...
Kon je de Suite kiezen dan? Big Grin

Verder is dat outlet centrum meer een een samenvoeging van diverse bekende shops... echt goedkoop was het niet..
(Wel dichtbij... brug over, en oversteken :))
 
Vw  Polo  1.2 tdi 
Fabriekstour was best aardig, maar de route die ze afleggen kan verschillen. Suite kun je niet zomaar kiezen, maar je kunt het geluk hebben die te krijgen (zelf gehad en mijn ouders het jaar ervoor ook ;) )
 
Ja en? De Afhaalbelevenis is het zeker waard!

Wel even regelen dat je de volle tank brandstof later alsnog een keer van je dealer krijgt, want daar betaal je voor via je afleveringskosten. Hetzelfde geldt voor de 2 lifehammers, het veiligheidsvest en de reservelampen.
De auto's die in de torens in Wolfsburg staan mogen om veiligheidsredenen maar 15 liter branstof in de tank hebben, dus na vertrek moet je direct voor eigen kosten tanken.

Controleer je auto goed als je hem in ontvangst neemt. Bij mij zaten er twee foutjes in de lak, 1 onder het logo op de achterklep en 1 op de rand van het linker achterportier. De man die de levering begeleide zei dat ik dat gewoon bij de dealer kon laten herstellen. Ik heb geweigerd de auto zo in ontvangst te nemen. Toen werden er twee kwaliteitscontroleurs bij gehaald die er uitgebreid foto's van maakten en aanboden de auto naar de lakafdeling in de fabriek te sturen om het te laten herstellen. Dat zou wel 2 uur duren, maar als compensatie kreeg ik 50 Euro extra tegoed op de Autostadt-betaalkaart en een volle tank brandstof. De begeleider zei later dat hij de opdracht heeft om dit soort klachten zoveel mogelijk door de dealer te laten oplossen, maar dat de allerbeste plek om dit soort dingen te laten repareren bij hun in de fabriek was. Er was inderdaad helemaal niets van de reparaties te zien. Netjes opgelost dus!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ja en? De Afhaalbelevenis is het zeker waard!

Wel even regelen dat je de volle tank brandstof later alsnog een keer van je dealer krijgt, want daar betaal je voor via je afleveringskosten. Hetzelfde geldt voor de 2 lifehammers, het veiligheidsvest en de reservelampen.
De auto's die in de torens in Wolfsburg staan mogen om veiligheidsredenen maar 15 liter branstof in de tank hebben, dus na vertrek moet je direct voor eigen kosten tanken.

Controleer je auto goed als je hem in ontvangst neemt. Bij mij zaten er twee foutjes in de lak, 1 onder het logo op de achterklep en 1 op de rand van het linker achterportier. De man die de levering begeleide zei dat ik dat gewoon bij de dealer kon laten herstellen. Ik heb geweigerd de auto zo in ontvangst te nemen. Toen werden er twee kwaliteitscontroleurs bij gehaald die er uitgebreid foto's van maakten en aanboden de auto naar de lakafdeling in de fabriek te sturen om het te laten herstellen. Dat zou wel 2 uur duren, maar als compensatie kreeg ik 50 Euro extra tegoed op de Autostadt-betaalkaart en een volle tank brandstof. De begeleider zei later dat hij de opdracht heeft om dit soort klachten zoveel mogelijk door de dealer te laten oplossen, maar dat de allerbeste plek om dit soort dingen te laten repareren bij hun in de fabriek was. Er was inderdaad helemaal niets van de reparaties te zien. Netjes opgelost dus!

Vergeet ook de mattenset niet die de dealer regeld, en gevarendriehoek...

Wij hadden ook een lichte kras in de lak, en is ook ter plekke opgelost :)
Geld extra op de kaart doen ze niet moelijk over.... de 1e keer was onze auto er niet, en kregen we direct al extra geld erbij om de dag door te komen.
De 2e keer vonden ze het vervelend wat er gebeurd was, en kregen we het zo weer (en we hadden de andere kaart nog..) uit eindelijk kunnnen regelen dat we dat in de shops konden gebruiken. (eten hebben we in Wolfsburg zelf gedaan)
 
Vw  Polo  1.2 tdi 
Om nog even terug te komen op de vraag of ik mijn auto ga ophalen; gelukkig heb ik hem al en kan ik hem even een mooie rit trakteren.

Ik ga er heen om een beeld te krijgen bij al die mooie verhalen.
Van de week al de toren tour en 2 uur tour gereserveerd. Helaas fabriekst tour vol, maar de man aan de telefoon vertelde mij dat er altijd mensen niet komen opdagen en dus ruimte zou zijn. Moeten we even navragen.


Nog 2 weekjes heb er al zin in.
 
Om nog even terug te komen op de vraag of ik mijn auto ga ophalen; gelukkig heb ik hem al en kan ik hem even een mooie rit trakteren.

Ik ga er heen om een beeld te krijgen bij al die mooie verhalen.
Van de week al de toren tour en 2 uur tour gereserveerd. Helaas fabriekst tour vol, maar de man aan de telefoon vertelde mij dat er altijd mensen niet komen opdagen en dus ruimte zou zijn. Moeten we even navragen.


Nog 2 weekjes heb er al zin in.


Zou jij mij is per PB willen weten wat de kosten zijn voor alles bij elkaar en welk nummer gebeld moet worden voor reserveringen? Ben ook van plan om te gaan :)
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!