Autorolgordel bestuurderszijde Polo 9N 2004 vervangen, tips gevraagd

Goedemiddag Forum leden,

Net te horen gekregen dat de autorolgordel van de bestuurder in mijn Polo 9N automaat van 2004 afgekeurd is voor de APK.
Ik heb een vervangende gordel met gordelspanner en houder (rechterzijde bestuurdersstoel) gekocht en wil deze zelf gaan (de-) monteren.
Mogelijk dat de spanner en houder dezelfde zijn als ik reeds heb en dat het volstaat de gordelautomaat zelf te vervangen.

De garage gaf me aan dat de spanner in contact staat met de airbag. Om die reden wil ik vragen of ik de stroom van de accu moet halen als ik de gordel wil vervangen?

Ik zag onderaan de deurstijl bestuurderszijde een klein (druk)knopje(??), heeft dat ook te maken met de autogordel of spanner?

Heeft iemand nog tips voor me, dit is de eerste keer dat ik dit ga doen.

Bij voorbaat dank voor jullie medewerking.

Met vr. groet,
Carel
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!