Autoradio overzetten

roywagemakers

Nieuw lid
Hallo,

Vorige week heb ik een Pioneer 6400BT gekocht welke ik graag zou aansluiten in mijn Volkswagen polo uit 2002.
Nu is het aansluiten zo gedaan, de iso aansluiten en hij werkt. echter zat er in de draad van de oude radio, ook een pioneer, een (na wat zoekwerk wat het was) een fantoom aansluiting.
Deze zit echter in de kabel van de radio, en aangezien ik in de kabel van mijn nieuwe radio niet wil knippen zou ik graag weten hoe ik de radio nu aan moet sluiten.

uitleg:
kabel met schuine kop: zat in mijn auto, is alleen nu door. dus je hebt antenne kabel met binnen en buiten kern van kopper.
kabel eronder: dit is de aansluiting die op de oude radio zit.
kabel in hand: dit is de nieuwe aansluiting, deze is veel dieper.

IMG_20130119_141318.jpgIMG_20130122_084249.jpg
Dit is de oude radio, de ijzeren huls is de fantoom aansluiting, deze zit verwerkt in de kabel van de radio.
De blauwe draad zit overigens nog wel in mijn auto.

Wat moet ik doen?
moet neem ik aan spanning via fantoomaansluiting op mijn radio om hem werkend te krijgen.
waar haal ik fantoomaansluting, of kan ik de oude gebruiken (zoja, hoe, wat heb ik nodig om aan te sluiten)
de antenne kabbel van mijn auto is zoals gezegd alleen binnen en buiten omhulsel, niet meer met de connector. (moet hier een andere op bijv. voor nieuwe fantoom)

Kan iemand me a.u.b z.s.m uitleggen wat ik het beste kan doen?

Alvast bedankt!

Hmm ziet er nasty uit :S..
Ze hebben aan je antennekabel die van je dak af komt (als het goed is) de antenne versterker er op een heel wazige manier tussen gemaakt.
Wat voor aansluiting zit er aan de kabel die vanaf de antenne komt (dus voor de antenne versterker). Of is deze echt helemaal vermaakt met de antenne versterker?

Hmm ziet er nasty uit :S..
Ze hebben aan je antennekabel die van je dak af komt (als het goed is) de antenne versterker er op een heel wazige manier tussen gemaakt.
Wat voor aansluiting zit er aan de kabel die vanaf de antenne komt (dus voor de antenne versterker). Of is deze echt helemaal vermaakt met de antenne versterker?

- daar zat die schuine dop op, deze is er inmiddels af. dus ik heb nu een normale kabel met daarin 1 koperdraad met omhulsel en dan weer kopper.
- de versterker zit verwerkt in de kabel van de oude radio, ik weet niet of er kitjes zijn om hem aan te sluiten of wat dan ook?

Normaal komt er vanuit je kabelboom 2 ISO stekkers: 1 voor je stroom toevoer en 1 voor je speakers
Daarnaast heb je antenne kabel die er zo: http://www.hap-automaterialen.nl/pictures/producten/2010046.jpg
Of zo: http://csimg.choozen.nl/srv/NL/00000231320218/T/300x300/C/FFFFFF/url/antenne-adapter.jpg
uitziet.
Ik begrijp dat 1 van deze stekkers er dus niet meer aanzit en de kabel vast is gemaakt aan je antenne versterker?
Zoja ben ik bang dat er een nieuwe kabel tussen moet.

de 2 iso stekkers zitten al verbonden (werken ook)
de antenne kabbel zat de adapter uit je 2e foto aan. deze is helaas losgeknipt tijdens de werkzaamheden aan de radio.

De kabel vanuit de kabelboom zat dus met de koppeling van foto 2 vast. daarna ging die via een andere koppeling (op mijn foto) naar de versterker die in die kabel zat en toen gelijk de radio in.

Nu heb ik dus mijn radio met aansluiting zoals je op de foto ziet (lange diepe ingang). en een losse antenne kabel waar je het koperdraad nu van ziet (binnen en buiten kern)

wat voor een kabel moet er tussen? en wat heb ik nodig? weet niet of ik de oude versterker nog kan gebruiken?

Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!