Welkom op MyPolo!

Je bekijkt het forum op dit moment als gast. Als gast op dit forum kun je veel berichten gewoon lezen, maar je hebt niet de volledig toegang tot alle inhoud.

Wil je wel alles kunnen zien en kunnen reageren op topics , dan zul je je eerst moeten registreren op ons forum.

Automatische voorraam bestuurderskant

Discussie in '(2001-2005) Volkswagen Polo 9N' gestart door Giltix, 5 dec 2018.

1. Giltix

Giltix Active Member

Lid geworden:
    30 jul 2017

192
    36
    28
    Hoii,

Ik heb al een hele tijd een probleem maar ben nooit echt er aan toe gekomen om het uit te zoeken, tot nu.
    Als ik mijn raam aan de bestuurderskant dichtmaak (maakt niet uit hoe), gaat ie soms (vaker wel dan niet) weer vanzelf terug naar beneden tot een kwart van het raamoppervlakte.

Als ik het raam dan weer naar boven wil doen, gaat dat
    1) niet als de auto niet op contact staat, ik moet de auto dan op contact zetten
    2) tot op ongeveer 9/10e, vervolgens moet ik nog een keer het knopje omhoog trekken om het laatste stukje dicht te laten gaan (hij doet dit nooit vanzelf). De punten waarop de ruit tot stilstand komt zijn altijd hetzelfde.

Enig idee wat dit kan zijn? Het is behoorlijk irritant dat als ik het raam dicht maak als ik op een snelweg zit, ik opeens een open raam heb voordat ik het raam überhaupt kan sluiten (is nogal koud/nat in deze tijd van het jaar).

Bedankt alvast voor jullie input,
    Giltix

Spritmonitor.de Volkswagen Polo 9N 1.4 75PK

2. Google AdSense Advertenties

Word om alle Google Adsense reclame te verbergen.
  3. Bresjee99

Bresjee99 Member

Lid geworden:
    28 jun 2018

42
    18
    8
    Probeer eerst eens je raamgeleiding schoon te maken en de smeren. (de sponning waar het glas doorheen schuift) Grote kans dat er op een bepaald punt teveel weerstand zit waardoor het mechanisme denkt dat er iets tussen zit.

Volkswagen Polo 6R 1.2 TDI BlueMotion

Ruud9N, Martien, Michel6C en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  4. Emiel van Putten

Emiel van Putten Active Member

Lid geworden:
    17 feb 2017

622
    167
    43
    Zie boven. Bresje heeft verstand van ramen en raamsystemen. :)

VW 6C 1.4TDI DSG

5. Giltix

Giltix Active Member

Lid geworden:
    30 jul 2017

192
    36
    28
    Thanks! Ga ik proberen. Ik hou jullie up-to-date!

Spritmonitor.de Volkswagen Polo 9N 1.4 75PK

6. Nushia

Nushia Active Member

Lid geworden:
    15 jul 2018

330
    157
    43
    Gaat dit gepaard een wat luider klik geluid vanuit het mechanisme?

Volkswagen Polo 6R Highline 1.2 TSI 90pk ~ Instagram @sixrpolow

7. Johan

Administrator VCDS Support

Lid geworden:
    29 jul 2008

3.763
    267
    83
    Eventueel je accu even loskoppelen en de 0-stand opnieuw inleren zou wellicht ook nog kunnen helpen, zo niet ziet er misschien of weerstand in je rubbers zoals @Bresjee99 al aangaf of zit er mechanisch iets niet lekker

Volkswagen Golf GTI Pirelli 1.8 8v 112pk

8. TCL

TCL Tuningcenter Lowering
    Sponsor VCDS Support

Lid geworden:
    18 jun 2011

310
    69
    28
    Zoals vermeld kans op wringen raam maar ook een kabel/geleider in de deur die niet meer lekker over elkaar heen lopen.

www.lowering.nl voor al uw verlagingen. Ook voor alle VCDs/VCP aanpassingen kan je bij me terecht. +31(0)615228709 ook whatsapp. Skoda Octavia 1 RS 1.8T

Deel Deze Pagina

XenForo/
  1. Deze site maakt gebruik van cookies om inhoud te personaliseren, uw ervaring te optimaliseren en om u ingelogd te houden als u zich registreert.
    Door deze site te blijven gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies.
    Ontzet Notitie