Automatische kofferklep

Heeft iemand al ervaring met een automatische achterklep in een Polo AW?
Heb je daarvoor de dempers/gasveren en puffers gebruikt die @pidgeon aanraadde voor de Polo 6r?
1L0 827 550 Seat tolledo achterklep dempers.
1K8 827 761 D Scirocco achterklep puffers

Hoe is je ervaring daarmee?

Volkswagen  Polo AW Highline DSG7  1.0 TSI 95pk 
@Huzaar Ik heb zelf de gasveren van de seat geprobeerd en de sirocco puffers voor mijn 6C. Enige was dat ik heel hard moest duwen om mijn kofferbak dicht te doen. Ook had ik een speling vanwege de puffers. Zelf heb ik nu springveren op mijn originele gasveren gezet van GB-Tuning. Het is iets goedkoper en werkt beter vind ik zelf.

Ik durf alleen niet te zeggen of het voor je polo AW werkt vanwege de afmetingen en de dikte.

Kijk even op hun website:

https://www.gb-tuning.de/go-simply-automatische-heckklappe-vw-polo-6r-3-5-tuerer-2009-2013

Volkswagen  6C  1.4 TDI GP 
@Huzaar Ik heb zelf de gasveren van de seat geprobeerd en de sirocco puffers voor mijn 6C. Enige was dat ik heel hard moest duwen om mijn kofferbak dicht te doen. Ook had ik een speling vanwege de puffers. Zelf heb ik nu springveren op mijn originele gasveren gezet van GB-Tuning. Het is iets goedkoper en werkt beter vind ik zelf.

Dat is de reden waarom ik dit vraag: wat werkt op de 6r, 6c, werkt dat ook op de AW?

Dat ziet er idd wat eenvoudiger uit, zeker omdat mijn auto een lease-auto is en ik dus officieel niets mag veranderen. Heb je daarvoor de stoppers/puffers ook aangepast of gewoon de originele laten zitten?

Ik durf alleen niet te zeggen of het voor je polo AW werkt vanwege de afmetingen en de dikte.

Kijk even op hun website:

https://www.gb-tuning.de/go-simply-automatische-heckklappe-vw-polo-6r-3-5-tuerer-2009-2013
werkt dit op originele dempers + puffers?

Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105PK DSG 
@Michaelk88 Alles origineel behouden. Alleen de gasveren loshalen om de springveren ertussen te zetten. Heb niets meer aan de puffers veranderd. Het is meer dat de springveren een extra duwtje geeft voor het openklappen van je kofferbak.

@Huzaar is denk ik wel verstandiger, maar hoe dan ook zal je jou gasveren los moeten halen. Belangrijkste is dat je even opzoekt wat jou dikte en lengte van jou polo AW gasveren zijn. Niemand heeft het nog hier op het forum uitgeprobeerd voor de polo AW. Ooit heb ik er naar gekeken van de polo AW, en die zijn stukken korter dan de Polo 6R/6C. De mod van een 6R/6C zal niet hetzelfde zijn! Dus dat word even zelf onderzoeken

• Leuk
Waarderingen: Michaelk88
@SURRONLY Dus het is gewoon een kwestie van springveren ertussen en het doet het?
Want hoe zit het met de afstandsbediening? Moet je daar nog wat voor instellen, niet dat ik met mijn AB jouw kofferbak open kan maken oid?

Volkswagen  Polo 6R  1.4 16V 86PK 
@Michaelk88 Alles origineel behouden. Alleen de gasveren loshalen om de springveren ertussen te zetten. Heb niets meer aan de puffers veranderd. Het is meer dat de springveren een extra duwtje geeft voor het openklappen van je kofferbak.

@Huzaar is denk ik wel verstandiger, maar hoe dan ook zal je jou gasveren los moeten halen. Belangrijkste is dat je even opzoekt wat jou dikte en lengte van jou polo AW gasveren zijn. Niemand heeft het nog hier op het forum uitgeprobeerd voor de polo AW. Ooit heb ik er naar gekeken van de polo AW, en die zijn stukken korter dan de Polo 6R/6C. De mod van een 6R/6C zal niet hetzelfde zijn! Dus dat word even zelf onderzoeken
Werkt dat bij jou ook in de winter?

Ik heb die veren gemonteerd, maar werkt alleen als lange tijd zon op achterkant schijnt in de zomer.

Misschien te weinig gasdruk met lagere temperaturen

Volkswagen  Golf 7.5 Rline  1.5 TSI 150pk 
@SURRONLY Dus het is gewoon een kwestie van springveren ertussen en het doet het?
Want hoe zit het met de afstandsbediening? Moet je daar nog wat voor instellen, niet dat ik met mijn AB jouw kofferbak open kan maken oid?

Idd! Springveren tussen de gasveren zetten en klaar! Ik had toevallig bij mij de bediening via mn sleutel al erop. Mocht je het niet hebben moet je het even via vcds of obdeleven inleren.

Werkt dat bij jou ook in de winter?

Ik heb die veren gemonteerd, maar werkt alleen als lange tijd zon op achterkant schijnt in de zomer.

Misschien te weinig gasdruk met lagere temperaturen

Het werkt wel bij mij! Heb er tot nu toe geen problemen mee gehad. Had een eerste set die ik verkloot had vanwege de dikte op de seat gasveren. Toen een 2e gekocht en op de originele gasveren van mijn polo gezet en werkt lekker.

Ik heb nog goede druk in mijn gasveren. Bij ongeveer 25% open maken zou hij automatisch al naar boven moeten kantelen bij de originele gasveren zonder springveren erop.

Mocht dat niet zo zijn, denk ik dat inderdaad je gasdruk te laag is. Je moet een uitwerpkracht van 325N / 355N hebben.

Ik weet nu wel de maten en drukkracht van de oem-veren van de AW, maar nog niet de diameter van de zuigerpen en het huis. die maten heb ik nodig om de dikte van de spring- of stempelveer te kunnen bepalen. Ook weet ik niet hoe sterk die veren moeten zijn.

Ik heb deze omschrijving gevonden om de juiste veer te vinden op (https://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?p=1246359&sid=f936af571aeaf5e1241ca7f8683527d2):

Bij WWW.ALCOMEX.NL hebben ze geschikte veren, kosten zo'n €3,- p/stuk, en het type heb ik zo berekend:

Als klep dicht is heb je nog 60mm op de zuigerpen, dus als veer ingedrukt is moet hij iig compacter zijn dan 60mm.
Diameter van gasveer stang is 8mm
Als klep op z'n dode punt staat, dwz dat als je de klep op het punt open hebt dat hij net niet zelf omhoog gaat en net niet dichtvalt , is de zuigerstang 50mm uitgeschoven.

Dus veer moet onbelaste lengte hebben van 110mm, belast 55mm ,as diameter van min 8mm en een buitendiameter van max 20mm, gasveer is namelijk 20mm dik.

Aangezien ik de wagen nog niet heb, kan ik ook nog niets berekenen, ga uit van een druk van 522N.

ik heb GB-tuning, waar @SURRONLY zijn veren gekocht heeft, een mail gestuurd maar nog geen antwoord gehad.

• Leuk
Waarderingen: DeeOow
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!