Autobanden maken veel lawaai

Beste forum leden,

Sinds mijn vorige bandenwissel van winter naar zomerbanden (Polo 6R) maken mijn zomerbanden veel meer geluid dan voorheen. Ook is er sprake van een soort van afrollend geluid wanneer ik de auto laat uitrollen.

Momenteel heb ik Dunlop banden er op liggen, waarvan het profiel nog goed is, maar het rubber al wat oud (zijn banden uit inmiddels 2011). De banden zijn niet gecupt.

Nu heb ik toch maar 4 nieuwe Continental zomerbanden besteld en deze worden er maandag op gemonteerd. Echter twijfel ik of het aan de banden ligt. Heeft iemand hier ervaring mee?

Alvast bedankt!
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI stage 1 met 105 PK bij Vagtechniek 
2011 is al best wel oud hoor, dan verhard de band wat en de weekmakers doen hun werk ook niet meer optimaal.

heb voor voor ook andere besteld, zaten continentals op uit 2011, wat een waardeloze banden, achter nieuwe dunlop bluresponse, is al een stuk stiller, nu voor nog.

bij een lijst van banden staan de afrolgeluiden, heb ik ook naar gekeken, michelin vond ik ook lawaaiig en stug(energy saver) die neem ik niet meer, te snel droogtescheurtjes
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 TSI 85kw 
heb Dunlop Sport Bluresponse onder vw bora en Mazda MX5 gehad, mooi zacht rubber en heerlijk stille band, één van de stilste die er zijn, nu aan achterzijde ook op de polo, bevalt heel goed.

Heb ook op de wagens energy savers gehad, werden hard, op de starlet van de meiden kon ik ze met 6.5mm profiel al wegdoen na 6 jaar ivm droogtescheurtjes, rijden geen lange afstanden maar voor die prijs en uitstraling mag dat toch niet voorkomen
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 TSI 85kw 
Ik ben benieuwd of ik het verschil ga horen. Ik dacht dat het lawaai misschien ook aan een defecte wiellager kon liggen, maar volgens de automonteur waren het toch de banden. Het gaat om Dunlop SP Sport 01 banden.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI stage 1 met 105 PK bij Vagtechniek 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!