Goedemorgen,
Ik ga aan het einde van de week op wintersport. Het plan is om de polo mee te nemen richting Italië. Het is een 1.2 tdi uit 2012 met inmiddels 290000 gelopen.

Ik heb 2 jaar geleden een post geplaatst over een laag brommend geluid bij 1800/2000 toeren. Dit geluid toont zich nog dagelijks. Ik heb geen storing of iets dergelijks. Wel af en toe als ik een lange afstand rijd, krijg ik een knipperend gloeidraad lampje. Heeft iemand hier ervaring mee, en kan ik er mee op wintersport. Ik wil liever niet naast de autobahn staan.

Daarnaast is de EGR sinds 240000 km software matig uitgeschreven. Ik weet niet of dit er mee te maken heeft. Ik hoor graag van jullie.

Jorrit
 
Volkswagen  Polo  1.2 tdi bluemotion 75pk 
Het lampje komt niet direct, pas na een lange afstand komt hij af en toe. Na uitzetten is hij weer weg en ook niet meer uit te lezen.

Foutcode weet ik dus helaas ook niet.
 
Volkswagen  Polo  1.2 tdi bluemotion 75pk 
Bij mijn opel corsa 1.3 cdti uit 2011 ging dat lampje ook knipperen als hij bezig was met regenereren van het roetfilter. Is dit niet bij jou ook zo? Merkte ook dat het vermogen best veel afnam als hij regenereerde.
 
Volkswagen  Polo  2.0 GTI 
Ja ik heb ook het idee dat hij dan regenereert. Alleen het lampje gaat niet meer uit voor hij uit gaat. Ook gebeurt het vaker dan om de 1000 km naar mijn idee.

Misschien iemand met dezelfde symptomen. Regenereert de auto niet als het lichtje niet brandt?
 
Volkswagen  Polo  1.2 tdi bluemotion 75pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!