Auto speakers upgrade

Hoi,

Ik wil mijn luidsprekers upgraden, maar ik ben erg nieuw op dit gebied. Ik zoek goede speakers onder de 200 euro voor front (2 low/mid speakers met 2 tweeters). Ik zie veel mensen praten over dat ik een versterker nodig heb. Maar ik vraag me af voor welke luidsprekers ik moet gaan die zouden moeten werken met mijn RCD 360-radio. (indien mogelijk zonder versterker).

Alle andere aanbevelingen zijn welkom.
Deze zag ik al:
Alpine s 625c
Audio-apk 165
JBL club 6500c

Als een versterker moet dan graag eentje die wellicht in mijn budget zou passen. Dat zou wel Nice zijn!
 
Volkswagen  Polo 6R  1,2 TSI 105pk 
Ik heb de Helix subwoofer met Focal Performance Expert PS165V compo speakers voorin en Audison APX 6.5 speakers achterin + geluidsisolatie/demping in deurpanelen,reservewiel en achterklep.
Echt een dikke aanrader kwa geluid!
 
Volkswagen  Polo 6C R-line  1.2 TSI 16V 140pk 
Volgens mij zijn er met jouw budget voldoende speakers te krijgen. Wellicht een idee om naar een zaak te gaan waar ze een demo-wand hebben, zodat je de verschillen kan horen. Verder eens met @joosspekloos. Dan ga je i.c.m. speakers wel boven je budget uitkomen, denk ik.

Wil je enkel nieuwe speakers of heb je daarna ook plannen om verder uit te breiden?
 
Volkswagen  Polo 6R - Match uitvoering  1.2 TSI 105pk 
Het is een beetje afhankelijk wat je met je speakers wilt.
Wil je de 3e Matheus passion van Bach tot in de details kunnen horen zou ik voor hogere kwaliteit gaan.
Draai je liever The greatest hits of Masters Of Hardcore is een goede versterker met subwoofer in je kofferbak iets om over na te denken.

Heb zelf de 6500c, luister onderweg naar bijv 538, Slam o.i.d, en ben daar prima tevreden over.
je kan er eventueel nog de 6520 in je achterdeur bij plaatsen.
En omdat een auto een akoestisch drama is kan ik je zeker adviseren om je deuren te dempen met ontdreunings/butylrubber platen
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo  1.4 met 86 wilde dekhengsten 
Ik heb de jbl gto 609c voorin en achterin club 6520 icm rcd 330. Geluid is veel beter dan OEM, maar ik denk dat er ook wel betere zijn van Pioneer, Rockford of Focal.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 140 pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!