Audio Upgrade VW Polo BM 2010

Hallo Iedereen,

Vorige week heb ik mijn VW Polo BM uit 2010 (Diesel) mogen ontvangen, nu wil ik mijn audio een upgrade geven.
Ik heb al het volgende aangeschaft :

Pioneer MVH-8300BT
1Din ISO Inbouwframe
VW MOST -> ISO Stekker (Past)
20mm Renegade versterker aansluitset.

Versterker en Subwoofer heb ik nog liggen (Dragster 350W RMS Versterker, Audio System Radion 12plus woofer)

ik wil van de week starten met alles inbouwen, het doorvoeren van de RCA/Remote kabels lijkt me nog niet zo'n probleem gezien dit al aan de binnenkant zit en alles vrij makkelijk los te klikken is.
echter zat ik even onder de motorkap te kijken en toen begon ik toch even achter me oren te krabben omdat ik weinig mogelijkheid zag om de voedingskabel vanaf de accu naar de kofferbak te trekken.

Kan ik iemand mij hiermee adviseren? Ik zou het erg op prijs stellen.

Vast bedankt en Groet,

Tim.
 
Beste Tim,

Allereerst welkom op het forum!
Zou leuk zijn als je een garage aanmaakt met jou werkzaamheden van je auto en wat voor opties die heeft enz.
Paar foto's plaatsen van je werkzaamheden hoe je dingen voor elkaar hebt gekregen / wat het resultaat is bijvoorbeeld.

Mbt. de voedingskabel lijkt mij dat het bijna het zelfde kan als bij me vorige auto 9n3, maar dat moet je zelf even goed nakijken.

De route van de kabel was als volgt:
Vanaf je accu onder door naar je spatbord. Wiel demonteren / spatscherm demonteren bij de beugeltjes de kabel te bevestigen en de kabel richting het scharnierpunt van je deur daar het spatscherm ook demonteren en voor het rubber van je deur bekabeling zit nog een rubber deze komt dan uit onder bij je zekeringkast vanuit daar kan je hem door leggen naar achter toe.

Succes en laat maar iets weten of het is gelukt/kan.

Gr. RJ
 
Volkswagen  Polo bm  1.2 tdi 
Hoi RJ,

Dankje voor je reactie, als het vanmiddag droog blijft zal ik even een kijkje nemen.
ik had ook gezien dat een aantal het via een ingang bij de ruitenwisser hadden doorgevoerd, is hier inderdaad genoeg ruimte voor?

Gr. Tim
 
Misschien nog een vervelende vraag, ik ga vanmiddag eerst de nieuwe radio eens inbouwen.. alleen moet ik dan nog een geschakelde plus draad trekken?

alvast bedankt,

Gr. Tim
 
Oke het is gelukt! Kabels liggen er, alleen.. De versterker krijgt geen power :(
De versterker is nog goed ? Je hebt de plus-kabel (rood ?) zelf aangesloten ? Rechtstreeks op de accu of geschakeld ? Maakt deze connectie (12 volt) ? Zit er een zekering tussen ? Is deze nog goed ? Heb je de min kabel (zwart ?) ook aangesloten op de accu of het chassis ? Dit zijn de basisdingen die je kunt checken.
 
Toch maar even aan het rotzooien geweest, ik heb de zekering vervangen door een ANL zekering en de massa eens goed nagekeken.
Wat bleek nou.. De massa schoot ook steeds los als ik de achterbank terugklapte! :-|

Nu heb ik nog 1 klus! En dat is me radio voorzien van een geschakelde plus.
Nou zag ik op t forum dat je die kunt aftappen vanaf een lege positie in de zekeringkast.
heeft iemand dit eerder gedaan of zijn er nog andere mogelijkheden?

Nogmaals bvd,

Tim
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!