audio installatie

in principe zou je deze ook via jouw versterker kunnen spelen.. deze zijn gelijk aan wat jouw versterker kan leveren aan vermogen!

ik ken zelf het merk ook niet, heb het ook nooit bij iemand anders gehoord! maar iemand moet de eerste zijn.. dus durf je de gok te wagen? ;)

met een kleine subwoofer er nog bij zal het sowieso beter klinken als de originele speakers toch! :)
 
nou ja in principe 259 euro is nog best te behappen, maar ik zal dan even moeten kijken hoe de inbouw moet...maar versterker hoef ik in ieder geval niet meer te kopen dat scheelt Big Grin

Hoe heb jij dat in je Polo gedaan Johan? versterker gewoon in de achterbak (ja kan niet anders dat ding is zo huge) en dan kabels routen naar voren

Hoe kijk je precies naar de specs? dat deze dezelfde vermogen kan leveren etc...?

ik zie de versterker heeft als specs:
4 x 55 & 1 x 225 Watt @ 4 Ohm
RMS & 4 x 75
& 1 x 360 Watt @ 2 Ohm RMS

De speakers:
Cont. power RMS / max. power: 60 / 180 Watts
Frequency range: 50 Hz - 25.000 Hz
Sensitivity: 91 dB 1W / 1m
Impedance: 4 Ohms
Mounting depth: 65 mm
 
@ Topicstarter, waar heb je de massa vandaan gehaald?

overigens kreeg ik de parafaan niet los, en met een beetje worstelwerk kreeg ik de voedingskabel (ook 35mm2) er doorheen.
massa heb ik aangesloten door de gordelklikker van de achterbank even los te halen, daaronder het chassis een beetje vrij maken van lak, en daarna weer de gordelklikker vast gezet.
 
Ik heb reactie van Dave (HifiMotive) gehad:
Hij raadde me aan om de JBL GTO5355 gewoon te hergebruiken, want dat kon prima (scheelt ook in de kosten). Normaal gesproken word er een Mosconi versterker i.c.m. de Optimizing Card ingebouwd.

Voor upgraden raadde hij het volgende aan:

Voorspeakers: Audio System Radion 165
Achterspeakers: Audio System CO 165
Subwooferkist: Audio System HX 08 SQ BR of Radion 10 Plus BR

bekabeling en demping raadde die ook aan Silent Coat dempingsmateriaal verbetert de geluidskwaliteit enorm...
Dit boven kost 410 euro hierboven excl. Versterker (die heb ik al), bekabeling, inbouwkosten en demping nog.

wat vinden jullie ervan Big Grin?
 
Ik ken het merk Audio System niet, maar wat hij zei voor de rest: silent coat demping zou ik zeker doen!

Of ben je zelf niet zo'n handige Harry dat je het zelf kunt doen? Dat scheelt natuurlijk dan ook enorm in je portemonnaie... ;)

Kan je vertellen; mijn man heeft nu de audio bij mij in de 9N3 gedaan en wat een @#$%klus was dat, maar dat is dan weer de uitdaging om het juist toch weer helemaal voor elkaar te krijgen!
Er zit nu in: dubbele bodem met versterker, voorversterkte sub, condensator, zelfgemaakte hoedenplank met boxen en cdwisselaar, bedrading getrokken van voor naar achter, 16mm2 pluskabel getrokken vanaf de accu voor het hele zooitje, originele composetje vóór vervangen door een ander composetje...
 
@Johan
Haha dat heb ik gemerkt dat je fan was van Audio System ;)
enigste wat niet van Audio System is de versterker...zal dat veel uitmaken denk je?
als ik die versterker via hun zou kopen dan gaat het waarschijnlijk 600-700 euro kosten :(

ik kom trouwens uit hoofddorp ik wacht nog even op reactie hoeveel de inbouwkosten zijn via Hifimotive als dat schappelijk is dan laat ik het doen via hun.
maar is goed om te weten dat Forum mensen willen helpen mochten die inbouwkosten te duur zijn Big Grin (Uiteraard tegen vergoeding)

@Polootje
Ik geloof graag dat het een aardige karwei is!! Helaas ben ik niet zo handig met Audio stuff...aangezien je ook kabels moet trekken en alles moet aansluiten via je RNS systeem + Speakers uit de deuren vervangen met nieuwe speakers...denk dat je toch aardig bezig bent :cool:
 
Ik heb de massa ook onder de gordel van de achterbank vandaan gehaald.
Dit omdat ik ook als massa kabel de 35mm2 kabel gebruik en je chassis van je auto niet meer als 35mm2 bedraagt, wil je zwaardere kabels in je auto dan moet je hem direct van je accu pakken anders heeft het geen zin.
 
@Polootje
jij had toch deze subwoofer --> Pioneer TS-WX77A

is dit een beetje wat? moeilijk aan te sluiten?
op kieskeurig.nl kan je hem krijgen voor 235,95 incl. verzendkosten
 
KYC zei:
@Johan
Haha dat heb ik gemerkt dat je fan was van Audio System ;)
enigste wat niet van Audio System is de versterker...zal dat veel uitmaken denk je?
als ik die versterker via hun zou kopen dan gaat het waarschijnlijk 600-700 euro kosten :(

ik kom trouwens uit hoofddorp ik wacht nog even op reactie hoeveel de inbouwkosten zijn via Hifimotive als dat schappelijk is dan laat ik het doen via hun.
maar is goed om te weten dat Forum mensen willen helpen mochten die inbouwkosten te duur zijn Big Grin (Uiteraard tegen vergoeding)

@Polootje
Ik geloof graag dat het een aardige karwei is!! Helaas ben ik niet zo handig met Audio stuff...aangezien je ook kabels moet trekken en alles moet aansluiten via je RNS systeem + Speakers uit de deuren vervangen met nieuwe speakers...denk dat je toch aardig bezig bent :cool:

als je in hoofddorp zit, ga dan ook even langs bij Pim Tensen, ook goede ervaringen mee! zit voor jou bijna om de hoek (badhoevedorp)
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!