Audio aansluiten

Hallo ik heb een vraagje
ik heb een 4 kanaals versterker daarop wil ik hoedenplank speakers en een composet in de voordeuren op aansluiten en voor de sub een 2 kanaals versterker waarvan ik de uitgangen dan brug maar mijn vraag is ik heb op mijn pioneer maar 2 rca uitgangen is dat dan mogelijk want ik heb er helemaal geen verstand van en hoeveel rca kabels heb ik dan nodig en is het dan nog goed af te stellen. en ik heb helemaal geen verstand van audio aansluiten :oops: .

alvast bij voorbaat dank
 
er zijn ook splitterkabels naar 3,
maar je gekuidskwaliteit is dan wat je nu hebt uit 2 boxen
gedeelt door 3.
oftewel.
standaard zal dan beter klinken dan versterkt met of zonder sub.
beste kan je als je alles wil versterken ook een andere hu (radio) kopen.
 
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 200PK 
nee, je kan je instellingen in de radio niet veranderen per kanaal, dus je subwoofer zal nooit zo mooi spelen omdat je je normale boxen niet zoveel versterkt! als je echt geen andere headunit wilt heb je 3 opties:
- je 4 kanaals aansluiten met 1 set speakers en 1 sub
- je 4 kanaals aansluiten met GOEDE voor en achterspeakers
- je 2 kanaals aansluiten met sub EN goede voor/achterspeakers

al met al, alles kost een hoop geld ;)
 
peterpolo zei:
en als ik alleen die 4 kanaals versterker erop doe met die 2 speakers en een sub gebrugd over 2 kanalen gaat dat dan wel

Ja hoor gaat prima. Je moet alleen wel even kijken of een van die twee rca uitgangen een sub-uitgang is (of van gemaakt kan worden, ik kon in mijn menu namelijk kiezen of het een sub-out of aux in moest zijn ofzo, dan kan je je sub netjes regelen) Echter blijven er zo natuurlijk 2 speakers op de hu spelen, wat eigenlijk jammer is. Mocht je toch zo de setup maken dan gewoon al het laag wegfilteren naar je speakers die op je hu zitten, dan kan je hu al een stuk beter mee komen.

Als het geen sub-out is dan zal je de sterkte van je bas moeten regelen met equalizer, wat niet echt handig is omdat dan ook het laag naar de speakers meer wordt. Of je regelt de sub door de balans te verschuiven van voor naar achter. geen echte mooie oplossingen maar het werkt wel.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!