ASR maakt overuren - GTI DSG

Snowdude

Bekend lid
1,527
758
122
Weet of julie er ook last van hebben maar ik merk dat mijn winterbanden vaker doorslippen dan mijn zomerbanden en het ASR lampje vaak overuren aant maken is.
Het gebeurt het meeste wanneer je een bocht uit komt en dan gas geeft. Niet lopen planken maar lekker vlot wil doorrijden.

Je zou verwachten dat je meer grip zou moeten hebben dan met de zomerbanden nu het vooral erg vochtig is buiten. Kan het ook komen omdat het een DSG is??

Ohja, winterbanden zijn 215-40-17 Bridgestone Blizzak op de standaard GTI velg. Big Grin
 
Ik rij op dezelfde band en inderdaad viel mij ook op. Bij 110 knippert het lampje nog. Als het vochtig is is het nog erger. Zelfs al geef je geen volgas. Word nog wat in de sneeuw straks....

Gewoon even iets sneller opschakelen en dan vol gas er op... van onderuit de toeren heeft hij er minder last van....
 
Het viel mij vandaag inderdaad op dat het asr lampje behoorlijk vaak brand met de winterset onder de auto zeker als het gas net iets verder ingetrapt wordt,dacht eerst dat er iets niet in orde was.
Ik heb momenteel de standaard GTI velgen met 215-40-17 winguard winterbanden, wilde eigenlijk een A klasse band maar vond ik net ff te duur.
 
Ik merkte dat ook al, heb ook de bridgestones op dezelfde velg. Ik vind het bochtenwerk bij iets vlotter rijden ook wat onzeker bij dit weer. Had het ook niet verwacht.
Ben benieuwd of de bandjes 2 seizoenen mee gaan...
 
Met regen brand mijn ARS lampje constant, zelfs al trek ik heel voorzichtig op in de eerste versnelling. Dat zal in mijn geval te maken hebben met de banden, goedkope harde Minerva banden.

Lekker voor schut als je naast een vrouwtje in een twingo staat en met slippende banden wegrijdt, vervolgens haalt ze je nog in ook :lol:
 
JeroenMPC zei:
Met regen brand mijn ARS lampje constant, zelfs al trek ik heel voorzichtig op in de eerste versnelling. Dat zal in mijn geval te maken hebben met de banden, goedkope harde Minerva banden.

Lekker voor schut als je naast een vrouwtje in een twingo staat en met slippende banden wegrijdt, vervolgens haalt ze je nog in ook :lol:

Gewoon doortrappen... :mrgreen: en cool vooruit blijven kijken :mrgreen:
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!