App-Connect problemen Polo AW

Geachte medeforummers,

ik heb sinds letterlijk de dag van ophalen al problemen met App-Connect (Apple Carplay). Ik krijg zodra ik de auto start de melding ‘App-Connect’ wordt gestart.. Deze melding blijft de hele tijd staan. Apple Carplay wordt dan niet gestart en mijn bluetooth functie werkt dan ook niet. Ik kan nog wel de overige functionaliteiten zoals navi en radio gebruiken. Alles is up tot date en mijn telefoon (Iphone X) ook. Ik gebruikte eerst een origineel VW kabeltje dat ik erbij had gekocht. Dit zorgde voor bijna dagelijkse storingen totdat ik een origineel Apple kabeltje gebruikte. Nu zijn de storingen terug gebracht naar 1 á 2 keer in de week.

Als ik vervolgens de auto uit zet (en vergrendel) en 5+ minuten wacht en dan opnieuw start is het vaak verholpen, maar niet altijd.

Al meerdere keren langs geweest bij de dealer, maar zij blijven volhouden dat ze niks kunnen vinden en dus niks willen doen/vervangen.

Zijn er andere die dit zelfde probleem hebben gehad en dit verholpen hebben gekregen? Zo ja wat heb je laten vervangen/doen?
 

Bijlagen

  • 6D3E67AF-02BF-4F96-A7A1-C3E68CB4602A.jpeg
    6D3E67AF-02BF-4F96-A7A1-C3E68CB4602A.jpeg
    1,012 KB · Weergaven: 59
VW  Polo AW  2.0 GTI ABT 
Ik heb hier zelf geen ervaring mee maar de meeste systemen kun je hard resetten. Waarschijnlijk via de opties of bijv. de aan/uit knop 10 sec ingedrukt te houden. Misschien dat dat helpt?
 
Volkwagen  Polo AW Highline  1.0 TSI 95pk 
10 seconde je powerknop van de radio ingedrukt houden dan reboot het systeem, ik heb er zelf geen last van maar ik begreep van mijn vriendin die de polo zaterdag op heeft gehaald de verbinding regelmatig wegvalt. ik weet wel dat er in de apple firmware ook een tijdje problemen waren met carplay.
probeer eens zonder gelijk je tel er aan te hangen wat er dan gebeurd
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
Er zit ook nog ergens anders in het Menu bij Car - settings op de BC, dat je bevestigd dat de auto verbinding mag maken met een device. Misschien dat dit helpt.?
Ik gebruik zelf Android Auto en werkt perfect.
 
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
Ik heb hier zelf geen ervaring mee maar de meeste systemen kun je hard resetten. Waarschijnlijk via de opties of bijv. de aan/uit knop 10 sec ingedrukt te houden. Misschien dat dat helpt?

Ga ik eens proberen als het zich weer voordoet! Is makkelijker dan weer 5+ minuten wachten in de hoop dat het dan verholpen is.
 
VW  Polo AW  2.0 GTI ABT 
10 seconde je powerknop van de radio ingedrukt houden dan reboot het systeem, ik heb er zelf geen last van maar ik begreep van mijn vriendin die de polo zaterdag op heeft gehaald de verbinding regelmatig wegvalt. ik weet wel dat er in de apple firmware ook een tijdje problemen waren met carplay.
probeer eens zonder gelijk je tel er aan te hangen wat er dan gebeurd

Het gekke is dus dat de auto dus opstart met deze melding, zonder dat ik überhaupt mijn telefoon verbind. Ik weet dus al of ik er last van heb voordat ik mijn telefoon verbind..
Maar ik ga die reset eens proberen wanneer ik er weer last van heb.
 
VW  Polo AW  2.0 GTI ABT 
Er zit ook nog ergens anders in het Menu bij Car - settings op de BC, dat je bevestigd dat de auto verbinding mag maken met een device. Misschien dat dit helpt.?
Ik gebruik zelf Android Auto en werkt perfect.

Ik ga eens kijken of ik dit kan vinden in het menu en of het verschil gaat maken.
 
VW  Polo AW  2.0 GTI ABT 
Het gekke is dus dat de auto dus opstart met deze melding, zonder dat ik überhaupt mijn telefoon verbind. Ik weet dus al of ik er last van heb voordat ik mijn telefoon verbind..
Maar ik ga die reset eens proberen wanneer ik er weer last van heb.
Dat is wel heel vreemd die van mij zegt dat alleen als mn telefoon ook echt verbonden is
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
Net een telefoontje gekregen van de dealer. Ze gaan een voor een onderdelen van het systeem vervangen in de hoop dat we het op die manier kunnen oplossen. Als ik een update krijg welk onderdeel ze precies gaan vervangen en of het effect heeft laat ik het hier weten.
 
VW  Polo AW  2.0 GTI ABT 
Werkt een ander telefoon wel? En inderdaad even hard reset dmv power knop ingedrukt houden tot die restart (is niet hetzelfde als auto uit en aanzetten)
Heb namelijk ook al 2 of 3x gehad dat hij de achteruit rij camera niet weergaf op het beeld met een foutmelding waarbij alleen hard reset effect had.
 
Volkswagen  X  X 
Zit er geen stof of vuil in je lightning port? Dit heeft bij m’n vorige telefoon voor een hoop gestoor met accessoires gezorgd.

Door met een tandenstoker wat te rommelen haal je er vaak wel wat uit.
 
VW  Polo AW  1.0 TSI 90PK 
Ik heb laatst een software update laten doen van de firmware, veel problemen mee getekkeld.
Doen ze onder garantie als productverbetering. Wel moet je het als probleem melden.

Wat is de laatste firmware die jij hebt en is er een lijst van de verbeteringen beschikbaar? Ik heb wel een software update gedaan van de navigatie juni 2019. Maar dat is niet de firmware dat moet idd via de dealer.
 
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
  • Leuk
Waarderingen: WiZZiEJP
Werkt een ander telefoon wel? En inderdaad even hard reset dmv power knop ingedrukt houden tot die restart (is niet hetzelfde als auto uit en aanzetten)
Heb namelijk ook al 2 of 3x gehad dat hij de achteruit rij camera niet weergaf op het beeld met een foutmelding waarbij alleen hard reset effect had.
Ook problemen met een andere Iphone & een One Plus. Die harde restart ga ik wel eens proberen
 
VW  Polo AW  2.0 GTI ABT 
Zit er geen stof of vuil in je lightning port? Dit heeft bij m’n vorige telefoon voor een hoop gestoor met accessoires gezorgd.

Door met een tandenstoker wat te rommelen haal je er vaak wel wat uit.
Ik krijg dit probleem al voordat ik mijn telefoon heb aangesloten, maar ik heb mn lightning port al een paar keer schoon gemaakt om zeker te zijn dat dit het niet is
 
VW  Polo AW  2.0 GTI ABT 
Maar hier doet die het wel gewoon was dat bij jou ook het geval? dan deed die het helemaal niet toch?
Er blijft dan in beeld app connect word geladen, de reden wat dit was is toen ik de auto had samen gesteld wou ik alleen scherm er in maar geen navi en of carplay maar die samen stelling hebben ze er nu uitgehaald weet ik. En als ik carplay wou hebben zouden ze de radio moeten vervangen wat best duur was.
 
Volkswagen  Polo AW GTI,  2.0 200PK 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!