AP of V-Maxx schroefset?

Dames en heren,

Het wordt tijd voor een schroefsetje onder mijn 6r, alleen nu de vraag welke dit gaat worden.
Zelf zit ik te twijfelen tussen een V-Maxx of een AP schroefset, want ik wil niet meer dan +/- 500 euro hieraan uitgeven.


V-Maxx is een vrij goedkoop setje, 350 - 400 euro, maar ik lees veel verhalen over dat de kwaliteit niet zo goed is en dat de auto een stuiterauto wordt.

AP is zo'n 100 - 150 euro duurder en hierover lees ik vooral veel positieve verhalen en dit setje zou nog aardig comfortabel zijn.


Zijn er mensen die ervaring hebben en mij kunnen helpen met kiezen?


Groeten,

Kristian
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 16V FSI 86pk 
Heb een schroefset van v-maxx onder mijn vorige auto gehad maar dat doe ik nooit meer... Werd echt gestoord van het gestuiter...

Hoor over AP ook niets dan lof, dus ik zou sowieso voor AP gaan!
 
Seat  Leon SC FR  1.8 TSI DSG 
Al ga je niet super laag met een schroefset zijn ze allebij goed te doen hoor vind het stuiteren wel mee vallen bij vmaxx wat ik nu heb! (Ree hiervoor ta technix dat was stuiteren!)
En de kwaliteit over vast rotten van de stel moeren heb je zelf in hand al zet je het niet goed in het vet zoals koper vet dan gaat het echt niet vast zitten! Maar al wil je toch een tikkeltje meer kwaliteit dan moet je ap nemen!
 
Allereerst bedankt allemaal!

Ik ben niet van plan om de auto compleet op de grond te leggen, want ik wil nog wel fatsoenlijk over de drempels kunnen. Daarom denk ik dat +/-35mm het maximale is wat ik zal gaan.
Maar ik begrijp dat AP de beste keuze is volgens jullie.

Het is dan de bedoeling om de niet in hardheid verstelbare versie te nemen.
Welke hebben jullie?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 16V FSI 86pk 
De zomerbanden kunnen er bijna weer om, dus dat betekent dat de schroefset er ook bijna onder kan!

Nu heb ik nog 1 vraag, waarvan ik zelf denk ik al wel het antwoord weet:
Moet ik de versie tot 860kg vooras last of de versie 861-960 kg vooras last monteren?

Zelf denk ik de versie tot 860 kg, aangezien ik een 1.4 FSI 85pk handgeschakeld heb.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 16V FSI 86pk 
Gisteren de schroefset gemonteerd. Heb er nog niet veel in kunnen rijden, maar tot nu toe zeer tevreden! Rijdt wel totaal anders, maar dat wist ik van te voren al. Wil de auto niet superlaag hebben, dus daarom de set ook niet al te laag afgesteld. Even kijken of de hoogte zo goed is en eventueel bijstellen, daarna nog even laten uitlijnen en dan maar veel plezier er van hebben.
Zal proberen nog even snel een fotootje te maken vandaag.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 16V FSI 86pk 
Eigenlijk kun je pas na uitlijnen zeggen hoe het ECHT rijdt natuurlijk, maar ik ben het met je eens.
2x V-maxx gereden, nu AP schroefset onder de 9N en AP vast onder de Golf4.
Ik durf te zeggen dat de schroefset nog comfortabeler rijdt dan de vaste AP...
 
Volkswagen  Golf MK4 AGR, Polo 9N  1.9TDI 118PK, 1.9TDI PD 145PK 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!