Android auto wireless dongle MIB2 beschikbaar

Cruz

Bekend lid
883
315
72
Een start-up dmv crowd funding met een NL ontwikkelaar heeft deze week de 1e bestellingen uitgeleverd, een AA wireless dongle voor je bestaande bedrade AA.

De reacties zijn positief op de site van de start-up.
Uiteraard zullen er wel verbeteringen door worden gevoerd aangezien dit de 1e batch is van deze start-up.


Site van de start-up:



Prijs 55€

Opzich wel handig voor korte ritten dat je de telefoon in je zak kunt houden, voor lange ritten zal ik toch bekabeld aansluiten ivm het opladen. Ik heb geen draadloos opladen en bekabeld laden gaat volgens mij iets sneller.
Sommige auto's gaat de dongle al werken zodra de portieren worden ontgrendeld volgens de reacties, dus dan zal AA wireless snel werken

Wat ik wel lees dat sommige gebruikers geen internet hebben omdat als je WIFI verbinding hebt dat stopt je mobiele data. Dit zou je kunnen instellen in je telefoon begreep ik.
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
  • Leuk
Waarderingen: Agaam en MaartenAW
Ik hoop dat de mijne ergens in April binnen komt. De levering van de wifi chip is vertraagt. Was net te laat om bij de eerste 5000 stuks te horen.

Dat je mobiele data weg valt heeft inderdaad met je Android toestel te maken. In de Developers instellingen kun je dit vaak wijzigen. Je moet hier wel minimaal android 9 voor hebben geloof ik.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI BM ~100pk 
  • Leuk
Waarderingen: Cruz
Ik hoop dat de mijne ergens in April binnen komt. De levering van de wifi chip is vertraagt. Was net te laat om bij de eerste 5000 stuks te horen.

Dat je mobiele data weg valt heeft inderdaad met je Android toestel te maken. In de Developers instellingen kun je dit vaak wijzigen. Je moet hier wel minimaal android 9 voor hebben geloof ik.
Ben bnwd naar je ervaringen zodra je deze hebt.
 
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
Ik hoop dat de mijne ergens in April binnen komt. De levering van de wifi chip is vertraagt. Was net te laat om bij de eerste 5000 stuks te horen.

Dat je mobiele data weg valt heeft inderdaad met je Android toestel te maken. In de Developers instellingen kun je dit vaak wijzigen. Je moet hier wel minimaal android 9 voor hebben geloof ik.
Wanneer had jij hm besteld? Ik namelijk op 1 december....
 
Volkswagen  6r  1.2 TSI 90pk 
Wat een bijzonder mooi project, Ik ga er ook voor ik wacht even tot die op voorraad is.
Hij is weer op voorraad met een nieuwe chip. Ik ga hem wel bestellen. Voor lange ritten moet je telefoon wel aan de kabel en voorlopig werkt de hotspot functie van je telefoon niet maar daar komt wel een update van uit via de AA wireless app dat dit wel zou werken. Maar ik lees voornamelijk positieve reacties. Dongle werkt al bij sommige auto's zodra de portieren worden ontgrendeld. Dus heb je direct AA verbinding. Goedkope oplossing als je draadloos AA wil in je bestaande MIB 2. MIB3 heeft al standaard wireless android auto.
 
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
  • Leuk
Waarderingen: Antera
Iemand de Aawireless dongle al ontvangen? Ben bnwd naar jullie ervaringen..

Verwacht de mijne ergens in juni als het meezit met de productie.
 
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
ik hopelijk deze maand nog, het pakketje is al onderweg, maar of die al in NL is of nog in DE, geen idee.
Ik begreep dat alles vanuit China naar NL komt en dan gaat alles naar Duitsland, vanuit het Duitsland wordt het weer naar NL gestuurd.
Dit had te maken omdat ze nog geen BTW nummer hebben om vanuit NL te shippen met DHL.

Welk contributie nummer heb jij? Ik zit ergens in de 31.000.. maar staat wel bij gemeld delivery June 2021
 
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
Vandaag ontvangen de Aawireless dongle werkt goed super snel opstarten eigenlijk al direct of binnen 2 seconden.
Maar dat heb ik bekabeld bijna ook met videofocus aan in de Android app ontwikkelaars instellingen.

Klein apparaatje en kun je met dubbelzijdig tape mooi vast geplakt worden onder je USB poorten.

Enige wat nog niet helemaal goed werkt is het skippen van offline/online Spotify nummers na 15 of soms minder nummers snel skippen crashed de MIB2 maar dat heb ik bekabeld ook soms...
Geen idee waarom...

IMG_20210501_190648.jpgIMG_20210501_190655.jpgIMG_20210501_190924.jpg
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
Deze heb ik van de week besteld is dat dezelfde? Deze blijkt namelijk erg goed te werken

 
Deze heb ik van de week besteld is dat dezelfde? Deze blijkt namelijk erg goed te werken

Ja voor iPhone idd zal die zeker goed werken, Apple carplay. Maar kon mij herinneren dat je een Android telefoon hebt...dan gaat die Apple carplay hier niet mee werken. Tenzij je toch een iPhone hebt .

Heb je Apple dan heb je wireless carplay dongle nodig.

Heb je android telefoon met Android 10 dan heb je die dongle nodig die ik heb.



@Antera Overigens die adapter die heb hebt besteld laat je die dan onder die 2 USB poorten zitten in het opbergvakje of ga je deze netjes afwerken in je dashboard kastje? Bij het laatste moet je denk ik wel de MiB2 USB poort aftakken of verlengen naar je dashboard kastje. Ben bnwd of dit mogelijk is. Zou namelijk mijn dongle daar willen verstoppen maar vraag mij af of aftakken werkt van je Mib2 mediaplayer.
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
Aftakken werkt niet zo simpel hoe dit op te lossen gaan we zie. Weg werken wil ik zeker wel en zal daar dan het dasboard voor open gaan halen om te kijken of er iets mee kan maar ben dat het lastig word
 
Bij mij had je toen een USB aansluiting gemonteerd in het dashboard kastje maar dat was puur voor stroom. Mijn AA zal dan niet hierop gaan werken omdat deze aangesloten moet worden op de MIB2 USB poorten.

Heb nu android wireless dongle zo aangesloten met dubbelzijdig tape. Zo valt die op alleen die korte kabel blijf je zien.

IMG_20210503_200943.jpgIMG_20210503_200930.jpgIMG_20210502_162651.jpg
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
  • Leuk
Waarderingen: Antera
Een USB kabel is af te takken. Alleen kun je beide poorten niet tegelijkertijd gebruiken. Wel een werkje om te doen..., in totaal 5 kabels aftakken
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI BM ~100pk 
Ja of splitter aan de voorkant maar zit je nog met een kabel. Via de achterkant is dit geen standaard USB kabel welke verbonden is aan de MiB2.

Na paar dagen in gebruik, loopt het toch niet zo soepel. Veel vast lopers. Volgens de ontwikkelaar is dit een gebruikelijk probleem van dezexe Technisat MIB2 headunits. Bekabeld had ik ook wel eens een reset maat nu is het wel heel veel. Met name bij Spotify nummers skippen.

Het heeft te maken met jitter. De data van de telefoon wordt te traag verwerkt door de Mib2. Er komt een software update van aawireless om mogelijk dit op te lossen.

Dit hoort er een beetje bij als pionier/tester van een nieuw product. Ik heb direct contact met de ontwikkelaar en zij kijken mee voor oplossingen. Er komen ook nieuwe features. Zoals wifi gelijk uit als contact ook uit is. Nu heb ik nog 40 seconden verbinding als mijn deuren zijn ontgrendeld in de buurt van mijn Polo.

Opstarten is wel razendsnel, deuren ontgrendelen en je hebt gelijk AA.

Alleen vaak vastlopers dus. En MiB2 crashed...

Ik heb trouwens firmware 478 van mijn Mib2. Kun je zien als je de menu knop 5 sec inhoudt.
 
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
Ja of splitter aan de voorkant maar zit je nog met een kabel. Via de achterkant is dit geen standaard USB kabel welke verbonden is aan de MiB2.

Na paar dagen in gebruik, loopt het toch niet zo soepel. Veel vast lopers. Volgens de ontwikkelaar is dit een gebruikelijk probleem van dezexe Technisat MIB2 headunits. Bekabeld had ik ook wel eens een reset maat nu is het wel heel veel. Met name bij Spotify nummers skippen.

Het heeft te maken met jitter. De data van de telefoon wordt te traag verwerkt door de Mib2. Er komt een software update van aawireless om mogelijk dit op te lossen.

Dit hoort er een beetje bij als pionier/tester van een nieuw product. Ik heb direct contact met de ontwikkelaar en zij kijken mee voor oplossingen. Er komen ook nieuwe features. Zoals wifi gelijk uit als contact ook uit is. Nu heb ik nog 40 seconden verbinding als mijn deuren zijn ontgrendeld in de buurt van mijn Polo.

Opstarten is wel razendsnel, deuren ontgrendelen en je hebt gelijk AA.

Alleen vaak vastlopers dus. En MiB2 crashed...

Ik heb trouwens firmware 478 van mijn Mib2. Kun je zien als je de menu knop 5 sec inhoudt.
Hoe kun je de MIB updaten?
 
Volkswagen  Polo  - 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!