Alarm Polo aw 2.0 GTI

O, op die manier. Nou ja, ben idd blij lekker in Friesland te zitten. Woonde ik nog in Amsterdam, dan was ik ook nooit aan deze auto begonnen ;)
je kan je ramen open doen en de auto op slot doen, dan even wachten en je deur openen met de binnenklink, maar als je al zegt klasse 1 verwacht ik geen alarm wat af zal gaan
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
  • Leuk
Waarderingen: Rosinfield
Klopt, ik heb altijd pech! Bij mij zit er nooit alarm op. Dit is mijn vierde Duitser en weer geen alarm. En als ik de auto ga verzekeren willen ze ook nog dat ik er een volgsysteem in komt. (Voor de polo heeft de verzekering niks gevraagd.) Laatste keer koste dat grapje mij totaal €1700,-
ligt ook aan de waarde van de auto wat de verzekering wil, maar idd de meeste duitsers hebben geen Alarm de luxere import vaak wel klasse 3 maar wil de verzekering in NL een klasse 5 alarm
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
die van jou kwam toch uit denemarken
nee hoor, in Polen gemaakt, uit Duitsland geimporteerd. Ik was trouwens abuis; klasse 1 is gewoon een startonderbreker, dus heb helemaal geen noemenswaard alarm. Mooi dat ik niet meer in de Randstad woon dus.
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
  • Leuk
Waarderingen: Sal en Franklin Golf4TDI
Wat ik wel weet bij mijn Polo, is dat als ik mijn auto op slot doe en vrijwel direct daarna mijn deur open doe van binnenuit, mijn alarm ook niet af gaat.

Ik moet zo'n 30 seconde wachten voordat dit werkt. Heb je dat al eens geprobeerd?
 
instagram: @rline_polo_ || Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 115pk DSG-7 
Hoe bedoel je, op slot doen met en van binnenuit openen via open raam?
Raam open laten staan. Auto op slot doen en door het open raam met de deurhendel aan de binnenkant, je deur openen. Of je blijft in de auto zitten en sluit de auto af met je afstandbediening. Vervolgens open je de deur van binnen uit.
 
Seat  Arona 2020  1.0 TSI 115PK DSG 
In mijn Polo AW Highline van bj 2018 had ik fysiek aan de binnenkant B-stijl een knop om alarm uit te zetten (zoals te zien op foto van @ThomH ). Mijn huidige Polo AW bj 2020 heeft geen fysieke knop meer maar dus wel via software aan/uit te zetten.
 

Bijlagen

  • BE48FE4D-38D5-4484-8171-0EEBC3E3E768.jpeg
    BE48FE4D-38D5-4484-8171-0EEBC3E3E768.jpeg
    36.8 KB · Weergaven: 58
Volkswagen  Polo AW Highline R-Line DSG  1.0 TSI 135pk (VAGtechniek) 
  • Leuk
Waarderingen: Thomas_AW en nsg
Er kan wel een alarm geactiveerd worden die dan alleen reageert op openen van een van de deuren,motorkap of achterklep. De claxon gaat dan af en de knipperlichten gaan knipperen. Deze is luider en beter dan het OEM Alarm.

Deuren zijn namelijk altijd open te maken van binnen en om in de auto te komen zal altijd de deur open gemaakt worden. De claxon is een stuk afschrikwekkender.

PS na op slot doen 30 a 60 sec wachten alvorens de deur open te doen om te testen
 
  • Leuk
Waarderingen: Steve Up! TSI
Er kan wel een alarm geactiveerd worden die dan alleen reageert op openen van een van de deuren,motorkap of achterklep. De claxon gaat dan af en de knipperlichten gaan knipperen. Deze is luider en beter dan het OEM Alarm.

Deuren zijn namelijk altijd open te maken van binnen en om in de auto te komen zal altijd de deur open gemaakt worden. De claxon is een stuk afschrikwekkender.

PS na op slot doen 30 a 60 sec wachten alvorens de deur open te doen om te testen
Werkt het OEM alarm dan wel ook nog steeds als je dit activeert? Dus dat je 2 alarmen hebt?
 
instagram: @rline_polo_ || Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 115pk DSG-7 
O ja, als ik de open-raam-test doe en er gaat een alarm af, zet ik dat dan uit door op sluiten te drukken op de AB?
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!