Alarm ? Fabrieks alarm of niet ?

Hallo iedereen,

Ik had op me leon fabrieks-af alarm erin zitten en nu vraag ik me af of het niet beter is naderhand zelf een alarm systeem erin te laten zetten. Er worden genoeg vag auto's opengebroken waar het hele alarm systeem niet eens afgaat ! ?

Ik zat te denken aan zoiets :

http://www.autohifi.nl/index.php?page=p ... zkTTLRIHgo

Het handige vind ik dat je de originele sleutel kan blijven gebruiken ! Ik heb eigenlijk geen idee of er iemand met een "aftermarket" alarm systeem ook slechte ervaringen heeft gehad ivm niet af gaan van het alarm of dat de auto alsnog is mee genomen.
 
Kameraad van me heeft het ook op zijn subaru. Is best een ruige gadget. Op school uitstappen en weglopen. Een aantal keer gehad dat mensen aan de klink gingen voelen of eens goed naar binnen keken Stick Out Tongue
 
Als je al fabriek af alarm in heb zitten kan het moeilijk worden, er zit dan als het goed is een chip in je sleutel en zodra deze uit het contact is gaat de auto gewoon uit. Ik had dit probleem ook op me LCR. Het was wel in te bouwen maar dan moest ik die chip ergens bij het contact slot plakken ofzo en daar wordt je dan weer niet vrolijk van !
 
witalik zei:
Als je al fabriek af alarm in heb zitten kan het moeilijk worden, er zit dan als het goed is een chip in je sleutel en zodra deze uit het contact is gaat de auto gewoon uit. Ik had dit probleem ook op me LCR. Het was wel in te bouwen maar dan moest ik die chip ergens bij het contact slot plakken ofzo en daar wordt je dan weer niet vrolijk van !

Hm, daar moet ik dan even naar kijken! Ik heb zo'n fabrieksaf alarm.
 
Na die inbraak zit ik toch wel te denken aan een alarmsysteem (heb alleen startonderbreker erop was vergeten alarm erbij te bestellen) het liefs origineel met sensors (heeft mn broer ook) maar die is niet meer in te bouwen achteraf denk ik of ik moet me vergissen wil wel een alarm waar ik dezelfde sleutel kan gebruiken.

iemand een idee?
 
Na die inbraak zit ik toch wel te denken aan een alarmsysteem (heb alleen startonderbreker erop was vergeten alarm erbij te bestellen) het liefs origineel met sensors (heeft mn broer ook) maar die is niet meer in te bouwen achteraf denk ik of ik moet me vergissen wil wel een alarm waar ik dezelfde sleutel kan gebruiken.

iemand een idee?

Bij klasse 2 en hoger krijg je sensoren voor het interieur. Tegenwoordig kun je bijna met elk achteraf ingebouwde alarm je originele sleutel gebruiken ipv dat je een aparte sleuteltje hebt.
 
Na die inbraak zit ik toch wel te denken aan een alarmsysteem (heb alleen startonderbreker erop was vergeten alarm erbij te bestellen) het liefs origineel met sensors (heeft mn broer ook) maar die is niet meer in te bouwen achteraf denk ik of ik moet me vergissen wil wel een alarm waar ik dezelfde sleutel kan gebruiken.

iemand een idee?

Ik heb 'm hier gekocht en laten monteren. Gebruik mijn originele sleutel en je ziet er helemaal niets van.

vw alarm
 
Ik zal me eigen ook even mengen in deze discussie als ervarings deskundige Stick Out Tongue

Het af fabriek alarm heeft een aantal nadelen:
Kan zonder aanpassingen uitgeschakeld worden via de obd, reageerd niet direct bij het openen / vorceren deur.

Een achter af alarm kan worden aangesloten met behoud van de originele sleutel bediening, er zal in dit geval ook iets met de obd moeten gebeuren wil je het systeem "fail safe " laten werken.

Inbouw in de polo 6r is een kleine uitdaging :) is best een lastige auto, om alles mooi en goed weg te werken ben je wel even bezig.
Advies is een klasse 3 met een radar interieur beveliging.

Clifford is een appart verhaal, deze zijn er in 2 uitvoeringen, 330X1 of een concept 650.
De 330X1 is een can dus alarm en kan worden bediend met de originele sleutel, dit systeem heeft een aantal extra opties tov de standaart klasse 3: radar met binnen en buiten zone ( waarschuwwings piep) piepje bij in en uit schakeling.

De concept 650 is een analoge alarm hierbij krijg je een extra losse handzender, dit systeem heeft weer veel meer megelijkheden om uit t e breiden , turbo timer afstand starten. clifford heeft een extra module die voor dit alarm noodzakelijk bij de polo is om uit het can bus signale te filteren die nodig zijn om de 650 analoog aan te stuuren.
Daarnaast is het bij de optie turbo timer en afstandstraten nodig om een transpoder in de auto weg te bouwen.

ik heb in mijn eigen auto (polo 6r GTI) een standaart klasse 3 af fabriek, daarbij heb ik een defa klasse 3 ingebouwd,
Wil je meer weten over de kosten en mogelijkheden: PM
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!