Airco werkt niet met Climate control

Hallo allemaal,

Ik ben al een jalf jaar een probleem aan het zoeken in mijn airco systeem van mijn Polo 6R met climate control. Ik heb om te beginnen al de connectors los gehad, schoongemaakt en weer terug geplaatst. Hetzelfde geldt voor de zekeringen, ook daar was niks mis mee. Als laatste heb ik ook nog voordat ik op vakantie ging mijn aircopomp met regelklep vervangen. Ook het systeem weer laten vullen tweemaal. Helaas tot op heden zonder succes.

Mijn klacht:
Als ik mijn polo start 's ochtends, dan schakelt de airco soms wel en soms niet aan. Dit merk ik vooral als ik een paar kilometer heb gereden. Als ik dan stop en de auto uit zet en weer aanzet, zie ik aan mijn toerenteller dat de airco aanspringt en voel dan ook direct koude lucht komen. Vanaf dat moment kan ik doen en laten wat ik wil, de airco blijft het de hele rit gewoon prima doen.

Mocht ik doorrijden wanneer de airco het niet doet merk ik dit bij vochtig weer dat de binnenkant van mijn ramen beslaat, als ik dan stop zie ik ook aan mijn toerenteller dat de airco uit staat. Ook het aan en uitzetten van de aircoknop op mijn climate control geeft geen reactie. Lijkt wel alsof de module of een relais niet meer schakelt. Maar als ik mijn auto uitzet (reset) en weer aan daarna, draait de airco vaak zonder problemen verder.

Iemand een idee waar dit in kan zitten? Bij het uitlezen krijg ik iedere keer de foutcode 00898. Ac compressor short to massa.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI Bluemotion 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!