Airco Polo 9N maakt sissend/sleepend geluid

Allen,

ik hoop dat jullie me kunnen helpen met het volgende; ik merkte recentelijk toen ik in de Polo reed en de radio uit stond dat er een soort sissend/sleepend geluid uit de middenconsole komt als ik de AC (Climatic) aan zet.
Tevens gaat het lampje van AC uit als ik de blazer op stand 1 zet. Alleen in stand 2 en hoger blijft het lampje van AC branden.

Met dit warme weer heb ik de Climatic eens op de koudste stand gezet en hoewel er "koele" lucht uit de roosters komt is het niet de "koude" lucht wat ik zou verwachten. Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn en hoe ik het zelf kan verhelpen/testen/uitzoeken?
Het gaat om een Polo 9N bj. '06.

Alvast bedankt voor het meedenken.
 
Volkswagen  Polo 9N  1.4 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!