Airco maakt herrie

Meestal zijn het bladeren die in de kachelmotor blijven hangen, interieurfilter al bekeken, anders de motor er eens uithalen 9 van de 10 keer zit er blad in en tikt het harde steeltje van het blad tegen de schoepjes van de motor.
 
PoloBas zei:
nee, ik heb dat ook je hoort een soort zoemend geluid op het moment dat je de airco aanzet. dat is de fan in het motorcompartiment je hoort het geluid onder de kap niet maar wel binnen in de auto. Je kunt er wat aan doen namelijk de gehele fan vervangen twv 275 euries dus ik heb het zo maar gelaten. Want op het moment dat je harder rijd schakelt je fan uit omdat de luchstroom voldoende is en dus ook je geluid weg.

Ja dat bedoel ik, binnen wel maar bij de motor hoor je niks, vind het zelf wel irritant om eerlijk te zijn, maar 275,- hmmm misschien toch maar mee leren leven......
 
@ChrisPoloParts

Dat is het niet, want het is alleen wanneer je de airco inschakeld en op het moment dat die uitstaat maar je aanjager gewoon blaast is het geluid weg en het geluid is ook weg op moment dat je fan uitschakelt. Ik heb toen ook met een Snake Cam in mijn kachelhuis gekeken maar dat zag er allemaal netjes uit en interieurfilter was ook schoon.
 
Kan iemand mij vertellen waar/hoe en of ik zelf de filters kan bekijken en evt kan vervangen.
Heb het idee dat er iets niet goed is met die Airco, sta ik in de file dan blaast die alleen maar warme lucht, rij ik weer een gangetje of 50/60 begint die weer te koelen, maar om nou te zeggen koud..........
Heb ook weten te achterhalen dat een jaar geleden de radiator is vervangen, zou het daar iets mee te maken kunnen hebben en kan ik zelf kijken of iets niet goed en/of los zit ?
 
als die geen koelte meer geeft kan het zijn dat je airco vloeistof te laag is. Had ik ook, even bij garage boer langs geweest voor een airco service beurt en daarna deed ie het weer als een tierelier :) (Vloeistof was zo goed als op in mijn geval, dat kan je uitlezen met het vagcom tooltje :))
 
Dat is het hem juist, die heb ik laten vullen omdat deze 6 jaar niet was bij gevuld, hoefde blijkbaar niet van de vorige eigenaar, maar bij het vullen bleek er maar heel weinig uit te zijn, hoefde eigenlijk niet gevuld te worden.
De airo is toen ook wel na gekeken, maar hun deden niks met het vervangen v/d filter, dan moest ik echt naar een vw dealer.

Denk dat ik toch maar eens zo vagcom kabel ga aanschaffen, nog tips/links ???
 
het kan ook zijn dat je airco-fan voor onder de motorkap niet gaat draaien op moment dat je motor loopt en je airco ingeschakeld is. Die fan moet gaan draaien op het moment dat de hogedruk van de airco boven de 6.5 bar uitkomt dit is heel goed te horen.
Want als de airco het wel doet als je rijd en niet als je stilstaat, dat heeft te maken met de rijwind die door de condensor waait.

[resize=450:24l4b0pq]http://www.demetroaircoservice.nl/images/werking_auto_airco_systeem.jpg[/resize:24l4b0pq]
 
die moet met intervallen gaan draaien en best hard.
Bij mij is het geluid een heel stuk minder nu ik die kappen aan de onderkant van het dashbord gemonteerd heb :)
 
ok ga ik daar eens naar kijken en misschien ook voor die kappen, heb je daar isolatie materiaal op geplakt?
Maar ja de airco maakt al herrie ergens in het midden dus die kappen onder zullen dan niet veel uitmaken ben ik bang
 
ok ga ik daar eens naar kijken en misschien ook voor die kappen, heb je daar isolatie materiaal op geplakt?
Maar ja de airco maakt al herrie ergens in het midden dus die kappen onder zullen dan niet veel uitmaken ben ik bang
 
Neen, die kappen zijn van plastic en daar zit isolatiemateriaal op. Ik heb in totaal 60 euro betaald voor die kappen en had 4 schroefjes nodig om ze te kunnen bevestigen.
 
Iemand ervaring met pollen filters en airco problemen ?

Heb een tekening gevonden;

forum


Hier een beetje stap voor stap uitgelegd

http://forums.vwvortex.com/showthread.p ... Filter-DIY
 
Was vrij makkelijk los te halen, net zoals foto 1, de schuift de delen naar elkaar toe en dan trek je zoals bij foto 2 de klep gewoon los, daarna trek je voorzichtig je filter naar beneden, doe dit wel met beleid want het frame waar je filter in zit is maar een dun stukje plastic....het terug zetten is gewoon in omgekeerde volgorde alleen moet je dan wel onder je dashboard hangen om de klep er weer goed op te krijgen.

Bij mij kwamen er tijdens het los halen allemaal bladeren uitzetten (werd er niet echt vrolijk van want mijn auto was net schoon!) maar goed, bladeren zijn eruit, filter is wel vies dus maar eens naar de garage om te kijken voor een nieuwe.

Zaterdag gaat mijn auto weer terug naar de kwikfit om nogmaals naar de airco te kijken, niet goed geld terug zeggen ze, dus ze lossen het maar op, daarna stop ik de nieuwe filter er pas in Stick Out Tongue

Weet iemand welke ik moet hebben;

6Q0 820 367 Pollenfilter Polo 9N 11.01- A2
6Q0 819 653 Pollenfilter Polo 9N 11.01- koolsto
 
Net even geïnformeerd bij VW, de Pollen filter kost €30,- dacht dat het iets van €15,- zou kosten......
Tevens een nieuw achterruitenwisserblad (is dit 1 woord :? ) nodig, dit kost €11,-

Zo weten de rest van jullie ook wat het kost.
 
Ok, Pollen filter is vervangen, was iets van 20,- bij de Brezan, scheelt toch weer, de oude was echt goor en aan vervanging toe.

Tevens net terug van de Kwikfit voor mijn airco, ben er deze keer bij gebleven, en moet zeggen is nu lekker koel, nog niet echt veel gereden, maar eens kijken of dat ook zo koel blijft Big Grin

Had de bon opgezocht, vorige keer hebben ze er 180gr uitgehaald en gevuld met 190gr, er blijkt echter 550gr in te horen, dat zit er nu dus ook in, wel een groot verschil.
Gewoon onder garantie gedaan, ze garanderen koeler, zo niet geld terug.
Tevens had ik nog een busje olie nodig just in case, die kreeg ik gewoon cadeau.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!