Airco afvoer Polo 6r facelift mdoel 2015 1.4TDI bluemotion

essie91

Actief lid
68
46
27
Hi allemaal,

Ik ben in bezit van een Polo 6r 1.4tdi bluemotion bouwjaar 2015 (facelift model).

Ik heb sterk het vermoeden dat mijn airco afvoer verstopt zit, namelijk hierom:
-Op een koude dag bij het inschakelen van de ventillatie (met of zonder airco aan) beslaat de ruit eerst helemaal van binnen.
-Op warme dagen komt er een muffe lucht uit de ventilatie(voornamelijk met de airco aan). Een geurbehandeling heeft dit niet weg kunnen krijgen. Na een tijdje komt de muffe geur terug.
-De airco werkt zelf helemaal prima
-Na een ritje met de airco aan, dan ligt er dus geen water onder de auto. Terwijl mijn vorige auto echt een spoor van water achterliet op de parkeerplaats.

Ik zou dus wel een spray willen spuiten op de verdamper (met een verleng slangetje). Maar als de afvoer verstopt zit, dan loopt het grootste deel dus terug de auto in(bij het luchtfilter) of komt bij de luchtroosters eruit volgens mij.

Ik heb de airco op stand maximaal gezet met alle luchtroosters dicht. Geen idee of het zou helpen, maar mijn logica zou zeggen dat er dan luchtdruk op de afvoer komt te staan en misschien zou ontstoppen.

Ik wil graag even kijken of ik de slang kan ontstoppen met een draadje, maar heb totaal geen idee waar ik de afvoer onder de auto of bij het schutbord zou moeten vinden.

Graag even mening, tips of opinie over het bovenstaande :cool:

Alvast bedankt !
 
Volkswagen  Polo 6C  1.4TDI Bluemotion CUSA 
je zou eens in de auto kunnen kijken/zoeken naar een slangetje dat uit je kachelhuis komt? Dit slangetje zal ergens uit de auto gaan. zoek deze plek op onder de auto en je weet waar je met een stokje moet prikken.

Doorgaans zitten zulke slangetjes op de laagste punt van je kachelhuis.
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
Hele dashboard lostrekken valt ook nog wel mee, hooguit de middenconsole los trekken.... Zou ik sowieso doen en dan het slangetje demonteren en goed uitblazen/schoonspoelen....
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
Hi allemaal,

Ik ben in bezit van een Polo 6r 1.4tdi bluemotion bouwjaar 2015 (facelift model).

Ik heb sterk het vermoeden dat mijn airco afvoer verstopt zit, namelijk hierom:
-Op een koude dag bij het inschakelen van de ventillatie (met of zonder airco aan) beslaat de ruit eerst helemaal van binnen.
-Op warme dagen komt er een muffe lucht uit de ventilatie(voornamelijk met de airco aan). Een geurbehandeling heeft dit niet weg kunnen krijgen. Na een tijdje komt de muffe geur terug.
-De airco werkt zelf helemaal prima
-Na een ritje met de airco aan, dan ligt er dus geen water onder de auto. Terwijl mijn vorige auto echt een spoor van water achterliet op de parkeerplaats.

Ik zou dus wel een spray willen spuiten op de verdamper (met een verleng slangetje). Maar als de afvoer verstopt zit, dan loopt het grootste deel dus terug de auto in(bij het luchtfilter) of komt bij de luchtroosters eruit volgens mij.

Ik heb de airco op stand maximaal gezet met alle luchtroosters dicht. Geen idee of het zou helpen, maar mijn logica zou zeggen dat er dan luchtdruk op de afvoer komt te staan en misschien zou ontstoppen.

Ik wil graag even kijken of ik de slang kan ontstoppen met een draadje, maar heb totaal geen idee waar ik de afvoer onder de auto of bij het schutbord zou moeten vinden.

Graag even mening, tips of opinie over het bovenstaande :cool:

Alvast bedankt !
Ik heb exact hetzelfde euvel. Bij starten auto beslaat heel de voorruit.
 
Polo  6c  Verkocht 
Ik heb exact hetzelfde euvel. Bij starten auto beslaat heel de voorruit.
Zat inderdaad met het zelfde probleem. Muffe airco en beslagen voorruit. Tevens had ik later last van lekkage bij de kofferklep... Hielp ook niet echt mee met het droog houden van de ruiten. Zelf nooit verder naar gekeken
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!