Airbag lampje - B1000 1A (136) Resistance too low.

Mounir

Actief lid
92
10
27
Goedenavond allen,

Ik heb een 6C GTI stuur in mijn polo 6R wat prima werkte voor een paar weken totdat ik het stuur los had voor wat anders.

Hierbij is de sleepring een halve slag gedraaid.
Teruggedraaid en alles gemonteerd.
Er leek niets aan de hand; ook stuurhoek stond netjes op 0 graden bij stuur rechtop.
Totdat onder het rijden opeens airbag lampje aan ging. Deze gewist en dan blijft hij een dag of 2 uit. Is al 3 keer voorgekomen.
Bij het uitlezen krijg ik de volgende foutcode.

heeft iemand hier ervaring mee toevallig ?
 

Bijlagen

  • 059DE0AB-878A-47F4-B292-B172D94A839F.jpeg
    059DE0AB-878A-47F4-B292-B172D94A839F.jpeg
    1.4 MB · Weergaven: 22
  • 995D89B8-2ADB-4501-9332-95D2F0828436.jpeg
    995D89B8-2ADB-4501-9332-95D2F0828436.jpeg
    1.4 MB · Weergaven: 23
Volkswagen  Polo 6R  1.2 
Ik heb dit gehad toen het aardedraadje die los op de airbag geschoven zit slecht contact maakte. Nieuw pinnetje aan geknepen en het was over.

Ben je er zeker van dat alles draadjes goed en op de juiste plek zijn teruggegaan? Geen kabelbreukje omdat hij klem zat ofzo?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4i 16v CGGB 
Ik heb dit gehad toen het aardedraadje die los op de airbag geschoven zit slecht contact maakte. Nieuw pinnetje aan geknepen en het was over.

Ben je er zeker van dat alles draadjes goed en op de juiste plek zijn teruggegaan? Geen kabelbreukje omdat hij klem zat ofzo?

hij heeft niet klem gezeten ..en geen kabelbreuk te zien. ik ga het aardedraadje checken.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 
Update//

ik ben erachter gekomen dat het airbag lampje vrijwel direct aan gaat wanneer ik groot licht gebruik.

uitlezen met vcds... de weerstand voor de bestuurdersairbag springt omhoog en omlaag wanneer groot licht aan staat.

led lampen eruit, halogeen erin: probleem opgelost. Maar wie wilt nou met halogeen rijden

iemand een oplossing hiervoor ??
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 
ik zou toch even de bekabeling loshalen bij de grote L-vormige stekker en goed kijken naar de kabels van de airbag.
Misschien zitten ze ingeklemd en zorgt de stroom van de LED lampen van groot licht (die gaat via de combischakelaar) dat er een elektromagnetisme optreedt die een storing veroorzaakt.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!