Aftermarket radio vervangen door rcd 310 (enkel naar dubbele antenne kabel?)

Sinds kort ben ik eigenaar van een Polo uit 2011. Ik ben er ontzettend blij mee, maar de vorige eigenaar heeft er een Sony aftermarket radio ingezet. Deze wil ik vervangen door een RCD 310. Nadat ik de Sony heb losgehaald en alle bekabeling te hebben bekeken, blijkt er een quadlock stekker over te blijven en een enkele antenne kabel. Dit zijn overigens allemaal termen die ik hier op het forum heb opgepikt ;).

Die antennekabel lijkt standaard te zijn, maar origineel hoort hier toch een dubbele antennekabel in te zetten? Een converter van enkel naar dubbel is de makkelijkste oplossing, maar kan dit probleemloos?

antenne kabel.jpg

Tevens heb ik een stomme aankoop gedaan. Naief als ik was, dacht ik een RCD 310 aan te schaffen, maar eenmaal hier blijkt deze echt vierkant te zijn (geen afgeronde hoeken) en de bijgeleverde code blijkt niet te kloppen. Iemand enig idee welke radio het wel is?

Radio volkswagen.jpeg

Bedankt voor het meedenken!
 
Wat jij gekocht heb is wel degelijk een rcd310, enkel de versie voor de touareg en multivan.

Daarnaast zijn ze te vinden met het nieuwe type display, zwarte achtergrond met witte letters, die past veel mooier bij je dashboard.

Ik heb er een RCD510 ingezet (basically een RNS510 zonder navi) en de enkele antenneaansluiting is prima verder.
 
Deze wil ik vervangen door een RCD 310. Nadat ik de Sony heb losgehaald en alle bekabeling te hebben bekeken, blijkt er een quadlock stekker over te blijven en een enkele antenne kabel.

...
Die antennekabel lijkt standaard te zijn, maar origineel hoort hier toch een dubbele antennekabel in te zetten? Een converter van enkel naar dubbel is de makkelijkste oplossing, maar kan dit probleemloos?

Had je deze al gezien ?
http://forum.mypolo.nl/audio/8549-te-koop-rcd-310-z-g-n.html
Verder staan er in dat sub-forum ook nog wat RCD210's

Als je af-fabriek een RCD310 hebt, dan heb je een extra (Diversity) antenne. Je kan er een splitter tussen zetten, maar dit is niet nodig.
Eventueel kun je ook nog de 2e antenne ergens weg bouwen, maar dat zou ik alleen doen als je slechte ontvangst hebt.
 
Bedankt voor de reacties! De RCD 310 is binnen en ingebouwd en het staat prachtig, maar helaas bleek de bijgeleverde code niet te kloppen. Dus toch een ritje naar de dealer ben ik bang.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!