Afstand parkeren inschatten: Camera genoeg?

Ik heb op mijn vorige auto pdc en camara gehad. Ik moet zeggen het is echt handig, vooral de camara ivm wat @Rosinfield zei over dat de pdc die heel snel nerveus wordt.

Maaaaaarrrrrr ik ben zo erg aan die camara gewend geraakt dat ik moeite heb gekregen om over te schakelen naar auto zonder :tearsofjoy:.
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.9 TDI 100pk 

Is dit duur of een ok prijs?
€499,- voor de onderdelen en €249,- voor de inbouw.
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 TSI 115 PK (VAG Techniek Stage 1 tuned, 135 pk 225 Nm) 
  • Wow
Waarderingen: Cruz

Is dit duur of een ok prijs?
€499,- voor de onderdelen en €249,- voor de inbouw.
Ik heb 399€ betaald voor de lowline inclusief montage ca 1 uur VW dealer
vroeg er 900€ voor maar laat het ook extern doen.... De kwaliteit is het zelfde als de highline alleen heeft de highline extra beweegbare indicatielijnen. Ik heb liever zo min mogelijk lijnen op mijn schermpje. Maar ieder zijn voorkeur.
Hierbij nog paar foto's in avond. ( Slechte kwaliteit foto komt door mijn camera
IMG_20200106_210001.jpgIMG_20200106_204620.jpg)
 
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
  • Leuk
Waarderingen: ShaRule
Hebben jullie geen last van een vertekend beeld? In de (weinige) wagens waar ik in heb gereden die een camera hadden, had ik heel erg moeite met afstand schatten op de camera. Komt natuurlijk ook omdat ik het niet gewend ben.
 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
Net uurtje mee gereden, achteruit parkeren in het donker was nog nooit zo makkelijk! Parkeersensoren waarschuwen je maar maken het parkeren niet makkelijker. Camera wel!
Is het beeld bij jouw haarscherp? Bij mij in de hoeken beetje ruis en heel soms trilt 1 groene streep.
Maar idd ideaal volgens mij is het ook een speciale camera die ook in het donker goed kan filmen.
 
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
Is het beeld bij jouw haarscherp? Bij mij in de hoeken beetje ruis en heel soms trilt 1 groene streep.
Maar idd ideaal volgens mij is het ook een speciale camera die ook in het donker goed kan filmen.

Nog niet opgemerkt. Zal erop letten komende dagen.
Wat ik wel opmerkte bij mijn camera is dat er minder bumper zichtbaar is vgl. Met andere hier. Is wel fijn.
Idd. Die nachtcam icm 2 achteruitrijlichten maken het zeer goed zichtbaar.
 
VW  Polo AW Highline  1.0 
  • Leuk
Waarderingen: Cruz
Ik vind het wel jammer dat er geen bewegende lijnen op zitten. Ook zo’n dingetje als je het eenmaal gewent bent dat je het zo altijd wil hebben
ik ben blij dat ik niet bij jullie in de buurt woon, stel je voor dat je camera het een keer niet meer doet. rijden jullie alles kapot wat er in achteruit te vinden is.
misschien hebben ze nog een plekje bij de slechtste chauffeur van nederland komend jaar! haha :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
  • Leuk
  • Haha
Waarderingen: Ruud9N en Cruz
ik ben blij dat ik niet bij jullie in de buurt woon, stel je voor dat je camera het een keer niet meer doet. rijden jullie alles kapot wat er in achteruit te vinden is.
misschien hebben ze nog een plekje bij de slechtste chauffeur van nederland komend jaar! haha :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Haha zijn de verzekeraars ook blij mee :)
Overigens is in het Amerika zelfs verplicht auto's na 2018 die daar worden verkocht. In de EU vanaf 2022 verplicht op nieuwe auto's. (piepers of camera)

The new mandatory safety features include (see full list here): For cars, vans, trucks and buses: warning of driver drowsiness and distraction (e.g. smartphone use while driving), intelligent speed assistance, reversing safety with camera or sensors, and data recorder in case of an accident (‘black box').
For cars and vans: lane-keeping assistance, advanced emergency braking, and crash-test improved safety belts.

Wordt dan wat in jouw buurt als die systemen het niet doen en wordt dan ook druk in het programma slechtste chauffeur van Europa vanaf 2022 :)
 
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
Als de parkeersensor af gaat betekent niet dat je ook daadwerkelijk moet stoppen... Ik heb parkeersensoren voor en achter. Als mijn parkeersensoren een constante piep geven heb ik nog ongeveer 10 cm over. op het scherm kan je dan nog de afstand zien met die balkjes. Als ik dan nog dichter ga rijden tot het balkje de afgebeelde auto "raakt" heb ik nog 5 cm over.
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 95pk - Racechip 119pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!