Afstand parkeren inschatten: Camera genoeg?

Hoi Allemaal! Sinds kort ben ik in het bezit van een Polo, dus ik ben nieuw hier.
Het gaat om een Polo AW uit 2018 automaat, Comfortline met Active Info display.

Alhoewel ik nog nooit schade heb gereden, heb ik toch altijd al moeite gehad met voor fileparkeren.
Het duurt allemaal lang en het vereist wat meer inspanning. De reden is nu ook duidelijk: volgens de oogarts zie ik dus geen diepte. Nooit geweten, klinkt logisch achteraf.
Vooral de afstand achter is voor mij lastig.

Nu wil ik parkeersensoren of een achteruitrijcamera inbouwen. Omdat ik de gaten voor de parkeersensoren niet heel mooi vind, daarom mijn vraag aan jullie: Is de achteruitrijcamera handig genoeg om ook de afstand achter in te schatten? Kan ik deze gemakkelijk zelf installeren?
Als PDC in mijn situatie toch echt veel beter is dan kan ik daar mee leven.
Een adres waar dit geïnstalleerd kan worden voor een eerlijke prijs zou ik zeer op prijs stellen. Liefst Noord Holland, verder mag ook.

Hoor graag jullie bevindingen :)

helaas zit er bij de polo niet de mogelijkheid om het zelfde te doen als bij de mk7 auto parking in dit geval zijn sensoren niet al te duur vaak zijn deze al voor bekabeld is het een kweste van een nieuwe bumper er op en de code door geven en klaar ik vind de sensoren wel heel fijn aangezien deze aangeeft hoever je ergens vanaf staat natuurlijk geeft een camera meer weg van de situatie maar is ook duurder
 
Volkswagen  Golf  1.4 tsi act 140pk 
Ik heb de camera in het logo zitten met vaste lijnen, heeft iemand een idee wat nodig is om die bewegende lijnen te krijgen?
Volgens mij moet je dan een andere camera plaatsen. Je hebt nu een lowline camera, maar voor de bewegende lijnen heb je een highline camera nodig.

Bv deze van Carsystems (deze is wel voor een Golf 7, geen idee of die ook specifiek past op een Polo)
 
Volkswagen  Golf Mk7.5  1.5 TSI 150pk 
Op YouTube ook een filmpje gevonden dat er een higline camera werkend is in een polo AW.
Advanced-InCar.co.uk
Is wel t mooiste die bewegende lijntjes natuurlijk,
Maar of t ook nut heeft...…...
 
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 200PK 
Ik heb 399€ betaald voor de lowline inclusief montage ca 1 uur VW dealer
vroeg er 900€ voor maar laat het ook extern doen.... De kwaliteit is het zelfde als de highline alleen heeft de highline extra beweegbare indicatielijnen. Ik heb liever zo min mogelijk lijnen op mijn schermpje. Maar ieder zijn voorkeur.
Hierbij nog paar foto's in avond. ( Slechte kwaliteit foto komt door mijn camera
IMG_20200106_210001.jpgIMG_20200106_204620.jpg)
Is dit zo flipamera in de vw logo en waar heb je het voor 399 euro laten doen
 
Volkswagen  Polo aw  1.0tsi 
OK thanks dat is niet duur voor 399 en dat is zo camera in je logo
Klopt officiële VW polo accessoire. Werkt goed wel een low Line dus geen bewegende lijnen maar vaste. Ik ben er blij mee. Je ziet veel en mooi afgewerkt in je logo ipv zo'n kenteken camera's. En voordeel dat de fish eye camera altijd droog en beschermd is tegen weersinvloeden. Was 1 uur werk en mooie moderne ruimte en professionele inbouwer. 399€ incl inbouw en BTW.
 
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
  • Leuk
Waarderingen: Carlito
Klopt officiële VW polo accessoire. Werkt goed wel een low Line dus geen bewegende lijnen maar vaste. Ik ben er blij mee. Je ziet veel en mooi afgewerkt in je logo ipv zo'n kenteken camera's. En voordeel dat de fish eye camera altijd droog en beschermd is tegen weersinvloeden. Was 1 uur werk en mooie moderne ruimte en professionele inbouwer. 399€ incl inbouw en BTW.
En savonds in het donker ook voldoende zicht met de camera
 
Volkswagen  Polo aw  1.0tsi 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!