Goedendag allemaal,
Ik heb een Polo 9N1 uit 2002 met een 1.4 16v BBY motor.
Ik heb hem nu bijna al een jaar. Ik kocht hem met wat mankementjes, zoals: Slechte banden, en een foutmelding in het motormanagement.
Die foutmelding bleek te maken te hebben met een niet functionerende N80 (tankventilatieklep). Hij gaf toen foutcode 16825 (Incorrect flow EVAP Sys).
Aangezien ik de EGR klep niet vertrouwde, heb ik deze ok ver vangen voor een nieuwe klep van het met Pierburg.
Nadat de klep vervangen was, ging het goed voor een week. Toen ineens sloeg de motor af op de rijksweg, zonder iets dat hij vantevoren iets liet blijken.
Vervolgens was de motor voor geen mogelijkheid aan de praat te krijgen. De startmotor gaat prima rond. Er is compressie. En de toerenteller geef een toerental aan tijdens het starten.
Na een half uurtje start de motor zonder problemen, en rijd weer goed. Waar ik wel ben achter gekomen zij de volgende dingen:
Tijdens de storing:
-Treed op als het nat weer is.
-Zit alleen foutcode 17884 (EGR klep open circuit)
Als ik met een plantenspuit de EGR klep nat maak gebeurt er niets met een draaiende motor.
Maar als ik in de buurt van de startmotor spuit, slaat de motor af.
Nu verdenk ik de kabelboom, Heeft iemand ook zo iets meegemaakt?
En waarom geeft hij de schuld aan de EGR klep? Deze is een half jaar oud. (Splinter nieuw gekocht)
Ik hoor graag wat jullie denken!
En alvast bedankt voor het meedenken!!
Ik heb een Polo 9N1 uit 2002 met een 1.4 16v BBY motor.
Ik heb hem nu bijna al een jaar. Ik kocht hem met wat mankementjes, zoals: Slechte banden, en een foutmelding in het motormanagement.
Die foutmelding bleek te maken te hebben met een niet functionerende N80 (tankventilatieklep). Hij gaf toen foutcode 16825 (Incorrect flow EVAP Sys).
Aangezien ik de EGR klep niet vertrouwde, heb ik deze ok ver vangen voor een nieuwe klep van het met Pierburg.
Nadat de klep vervangen was, ging het goed voor een week. Toen ineens sloeg de motor af op de rijksweg, zonder iets dat hij vantevoren iets liet blijken.
Vervolgens was de motor voor geen mogelijkheid aan de praat te krijgen. De startmotor gaat prima rond. Er is compressie. En de toerenteller geef een toerental aan tijdens het starten.
Na een half uurtje start de motor zonder problemen, en rijd weer goed. Waar ik wel ben achter gekomen zij de volgende dingen:
Tijdens de storing:
-Treed op als het nat weer is.
-Zit alleen foutcode 17884 (EGR klep open circuit)
Als ik met een plantenspuit de EGR klep nat maak gebeurt er niets met een draaiende motor.
Maar als ik in de buurt van de startmotor spuit, slaat de motor af.
Nu verdenk ik de kabelboom, Heeft iemand ook zo iets meegemaakt?
En waarom geeft hij de schuld aan de EGR klep? Deze is een half jaar oud. (Splinter nieuw gekocht)
Ik hoor graag wat jullie denken!
En alvast bedankt voor het meedenken!!
Volkswagen
Polo 9N1