Afneembare trekhaak VW polo R-line

Hallo,

Ik ben Jeroen, 23 jaar en ik mag volgende week mijn nieuwe VW polo R-line ophalen in de kleur white silver mettalic.
Voor mijn hobby, mountainbiken, wou ik graag een afneembare trekhaak erop.
Echter blijkt nu dat dit niet gaat lukken i.v.m. de R-line diffuser.
Er moet dan een groot gat gemaakt worden en dit schijnt niet mooi te zijn.

Hoe ziet dit eruit?
Heeft iemand foto's?

Nog belangrijker, heeft iemand een goede oplossing?

Ik zal volgende week een paar foto's plaatsen als die binnen is.
(voor nu zonder trekhaak, die laat ik pas later doen)

Alvast bedankt voor je reactie.
 
Laatst bewerkt:
VW  Polo  1.5 
Ik heb een Polo R-line in bestelling met een afneembare trekhaak. De verkoper heeft er niets van gezegd dat het niet zou kunnen.
Zojuist een plaatje ontvangen van de bumper.
Bij nummer 16 moet er een gat gemaakt worden.
Dit lijkt op de foto horizontaal te zitten maar als je goed na de auto kijkt dan zie je dit gat zitten omdat het toch iets verticaler komt.

Ben benieuwd of iemand foto's heeft van een afneembare trekhaak onder een VW Polo R-line versie.
 

Bijlagen

  • VW Polo nr 16 - uitsparing voor Afneembare Trekhaak.png
    VW Polo nr 16 - uitsparing voor Afneembare Trekhaak.png
    1.4 MB · Weergaven: 183
VW  Polo  1.5 
Onderstaand heb ik ergens ander op dit forum ook al gepost.

Ik heb ook het R-Line exterieur, en wilde ook een afneembare trekhaak.
Toen de auto aflever klaar werd gemaakt werd ik gebeld door de garage of ik het echt zeker wist, want dat ze een groot, en volgens de monteur lelijk gat in de bumper moesten maken.
Ik kreeg toen een technisch document van VW gemaild met de maten van het gat etc. Dat gat moet zo groot zijn omdat je er met je hand door moet om te trekhaak te vergrendelen en te ontgrendelen.
Ben toen in de werkplaats wezen kijken, en het blijkt dat in een standaard achterbumper aan de onderzijde een uitsparing is gemaakt voor de trekhaak, maar een R-Line bumper zit heel anders in elkaar en daar is geen ruimte voor, en daarom moet het gat aan de achterzijde gemaakt worden.
Ik heb toen maar besloten om geen trekhaak te nemen, want het middel is erger dan de kwaal.
 
Volkswagen  Polo AW  1.6 TDI 
Ik heb contact opgenomen met de dealer en die geeft toe dat een afneembare trekhaak niet mooi gemonteerd kan worden in een R-line bumper. Hij heeft nu voorgesteld om een vaste trekhaak te monteren. Ik twijfel maar ik wil wel een trekhaak op mijn auto.
 
Volkswagen  Polo R-line (2020)  1.5 150 pk 
Eerst even voorstellen...
Ik heb twee weken geleden mijn VW Polo Highline Business R 1.0TSI met 6HB in reflex zilver met alle opties die mogelijk zijn opgehaald.

De casus
Als optie de afneembare trekhaak laten monteren om verlost te zijn van alle werkzaamheden van dak-/fietsdragers. Bij aflevering zat de haak gemonteerd....nu ik deze opgeborgen heb omdat ik hem toch niet gebruik zit ik inderdaad met een optisch lelijke oplossing in mijn maag. Terug naar de dealer die aangeeft dat er geen andere optie is dan deze. Helaas geen afstemming voordat de trekhaak gemonteerd werd en ook bij verkoop geen mededeling dat er (blijkbaar) geen andere oplossing is.
Ik ben super tevreden over de auto zoals ik deze heb samengesteld en de looks ervan maar als ik naar de achterzijde van mijn auto kijk dan kan ik wel janken.
Het ziet er gewoon niet uit.

Dus als iemand nog een aanvulling cq oplossing heeft dan verneem ik het graag....
Foto durf ik niet te plaatsen omdat ik dan tranen in mijn ogen krijg.
 
Volkswagen  Polo Highline Business R  1.0TSi 115pk 
Kan toch nooit lang duren tot er iemand met een afdek kap op maat komt voor dat trekhaak gat? BMW deed dit vroeger al dat moet VW toch ook kunnen?

En idd er moet echt een lelijk gat in als je afneembaar wil
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
Ik rij al een Polo AW en heb in bestelling staan een DSG uitvoering R-Line. Al vanaf de eerste aanschaf in 02-2018 weet ik dat een trekhaak bij een R-Line uitvoering gewoon geen optie is, althans het kan wel maar je moet het niet willen. Zie de reactie van @PoloRLine2019 . Mijn dealer gaf aan eerder ook een klant gebeld te hebben omdat deze een (afneembare)trekhaak wenste maar dan zit je met een enorm gat in je bumper. Helaas. Ik zou voor de optie van een dakgrager gaan zoals ook @Sal aangeeft.
 
Volkswagen  Polo AW Highline R-Line DSG  1.0 TSI 135pk (VAGtechniek) 
Heb vaste trekhaak laten monteren op de GTI. Haak gedemonteerd en afdekplaatje van (willekeurige) afneembare trekhaak passend gemaakt en die erop
gezet. Kan ongetwijfeld nog ''strakker'' of idealer maar vind dit minder storend dan afneembare trekhaak monteren waarbij een groot gat in je bumper gezaagd wordt. Ben overigens wel erg benieuwd naar een foto hiervan dus.....
 

Bijlagen

  • trekhaak zonder kenteken.jpg
    trekhaak zonder kenteken.jpg
    415 KB · Weergaven: 252
  • Leuk
Waarderingen: Jay511
Heb vaste trekhaak laten monteren op de GTI. Haak gedemonteerd en afdekplaatje van (willekeurige) afneembare trekhaak passend gemaakt en die erop
gezet. Kan ongetwijfeld nog ''strakker'' of idealer maar vind dit minder storend dan afneembare trekhaak monteren waarbij een groot gat in je bumper gezaagd wordt. Ben overigens wel erg benieuwd naar een foto hiervan dus.....
Ziet er netjes uit!
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk - 130pk / Insta: @peppergrey6air 
Heb vaste trekhaak laten monteren op de GTI. Haak gedemonteerd en afdekplaatje van (willekeurige) afneembare trekhaak passend gemaakt en die erop
gezet. Kan ongetwijfeld nog ''strakker'' of idealer maar vind dit minder storend dan afneembare trekhaak monteren waarbij een groot gat in je bumper gezaagd wordt. Ben overigens wel erg benieuwd naar een foto hiervan dus.....

What is the name of the brand of the towbar that you installed? I'm looking to get one as well.
Can you post a photo of the hook attached?
Thanks
 
Volkswagen  Polo GTI  GTI 
[QUOTE = "WBPoloGti, post: 254721, member: 990"]
It is a towbar from a vw dealer.
[/ QUOTE]
looks great.
im going to get one installed on monday so i can transfer my bike :)
do you know if they had to recode the car to support the towbar by chance?
 
Volkswagen  Polo GTI  GTI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!