Afladen polo 1.4

Beste mede polo's

Ik ben sinds vandaag actief op dit forum.
Ik ben de trotse eigenaar van een schitterende VW Polo 1.4 uit 2006. :grin:

Ik ga over 2 weken naar Frankrijk op vakantie met de polo en 4 man + tassen tent en andere rommel.
Het zijn niet de zwaarste spullen om mee te nemen alleen telt het wel snel aan.
Verder wil ik, om wat meer ruimte voor de medepassagiers te creëren, een dakkoffer op het dak zetten.
Dit gaat in gewicht zeker meetellen (kilootje of 40 denk ik)
Hebben mensen hier meer ervaring met een polo afladen?
En is het wel verstandig om dicht tegen het maximale laadvermogen van 480 Kilo te gaan laden?

Ik hoor graag Tips/ do and don't's van jullie
 
Ja 4 man met normale baggage en een dakkoffer moet kunnen. Schakel gewoon niet te snel op en rijd in een versnelling niet onder de 2000 toeren.

Schatting
4 x 80 kilo = 320 kilo (personen), dan houd je nog 160 kilo over in principe voor de bagage. Zelf kan je het ook zo berekenen ;)

Wat betreft of het wel verstandig is om tegen die 480 kilo aan te zitten; de fabrikant houdt natuurlijk altijd een beetje speling dus de auto moet het aankunnen maar aan de andere kant moet je je wel bewust zijn van het gewicht tijdens het rijden, het is maar een 1.4 natuurlijk ;)
 
Xander, bedankt voor je reactie.
Dit stelt me zeer gerust over het afladen van de auto, top! :smile:

We gaan het volgende week gewoon uitproberen en kijken wel hoe het rijd.
160 kilo's aan bagage heb ik ook lang niet mee.
En met bergje op schakel ik em gewoon niet te snel op, moet lukken!
Ben vorig jaar met een afgeladen 206 1.1 naar zuid Frankrijk geweest, dat ging ook prima.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!