Advies chiptuning 1.2 TSI 105pk

Ik ga in januari mijn polo 1.2 TSI 105 Pk laten chippen
Nu zag ik op de site van JD dat dit mogelijk is om van 105 pk naar de 140 Pk te schieten
Nu kost dit toch een aardige duit (600)
Dus licht de vraag onder de chippers hier is die het geld waard,
Merk je groote verschil of juist niet.
als het bij wijze van spreken een foto finish zal worden tussen de normalen 1.2TSI 105 pk of na het chippen 140 PK dan heeft het geen nut,
Ik wil als ik gas geef ook echt wegschieten.
Wie oh wie kan mij hier advies of geven of zijn/haar ervaringen.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI Bluemotion 
Je moet niet direct naar de getallen kijken.
Zelf heb ik ervaring met JD-chiptuning op een 2.0 TFSI.

Na de tuning viel vooral het vroeger beschikbaar zijn van het koppel en vermogen op.
Hierdoor rijdt de auto een stuk sportiever.

Positief gevolg van de tuning is dat bij deellast rijden (dus niet continu planken), het verbruik iets lager is.

Al met al heb ik dus postieve ervaringen door dit optimaliseren van het motormanagement.

Als ik jou was, zou ik eens bij JD-engineering een uitdrrai vragen van een niet getunede en een wel getunede 1,2 TSI. dan zal je in de uitdraai goed het verschil zien over wanneer het koppel beschikbaar is. Het uiteindelijke eindvermogen is veel minder van belang.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zou JD aanraden ondanks het duurder is. Die gasten zijn erg goed met wat ze doen. Ze chippen hem ook op maat (en daarmee geen standaard software aanpassing) wat niet alle chipboeren doen. Goedkopere chipboeren hebben vaak standaard software.
 
@alesandro vond dit een ren snel autootje in het begin denk dit is goedZat maar ben er aan gewend geraakt en het snelle gevoel is eraf maar de gemiddelde 2 liter trek ik er wel uit
@arnovdheien ik tank altijd al bp ultimate dus dat zit wel goed
@el-coche-Seat dat ga ik doen is een goede tip kan ik het verschil goed bekijken
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI Bluemotion 
Als je BP Ultimate tanked kan je volgensmij dit verwachten:

jduitdraai.jpg


JD leverd gewoon goede bewezen software.
 
Dat ga je inderdaad goed merken zowel in 0-100 en tussensprints. Wat mij betreft een aanrader!

Wil je geen 600 betalen ga dan naar Ventura, €395,- en hetzelfde vermogen. Heb 'em zelf ook ;)
 
Heb mijn Polo TSI 105 pk ook laten chip tunen door JD en zit nu op ongeveer 140 pk.
Merk wel dat je meer koppel hebt, zeker vanaf ongeveer 2000 tpm en dat de auto sneller reageert op het gaspedaal.
En in de zesde versnelling is het ook te merken, de auto trekt wat beter door.
Het verbruik is bij mij hetzelfde gebleven. Tank ook BP Ultimate of ron 98.
En ja, je raakt ook hier aan gewend.
 
JD chipt zelf ook de 1.2 TSI met een externe ECU of box maar dat terzijde. (Niet altijd hoor, maar ze doen het wel. In het verleden bij de Ibiza 1.2TSI als ik mij niet vergis)

Persoonlijk geloof ik niet dat het ook maar iets kan schelen, heb met beide chips gereden JD en Ventura. Geen merkbaar verschil.

Maaaar die discussie wil ik niet weer doen oplaaien dus hier laat ik het bij ;)
 
Ik heb mijn Polo 1.2 TSI 105 Pk laten tunen bij JD en ben daar erg tevreden over. Verwacht niet dat je TSI in een GTI wordt veranderd :mrgreen: Hij wordt wel wat vlotter bij optrekken maar vooral het bij lagere toeren meer koppel ter beschikking hebben is prettig. Voor de tuning was de top op de teller ietsje over de 190: bergje af en wind mee. Na tuning krijg ik de teller net iets over de 200. Ikzelf merk niet dat het verbruik echt beter is geworden. Ik rij nu met 1 tank ongeveer 875 Km en daarvoor ook.
Al met al een nuttige toevoeging maar nogmaals, als je de tegels uit de straat wil rijden...Suc6 en laat als je jouw polo laat tunen bij JD laat ook hier de resultaten en je ervaringen weten. Ben uiteraard benieuwd!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb mijn Polo 1.2 TSI 105 Pk laten tunen bij JD en ben daar erg tevreden over. Verwacht niet dat je TSI in een GTI wordt veranderd :mrgreen: Hij wordt wel wat vlotter bij optrekken maar vooral het bij lagere toeren meer koppel ter beschikking hebben is prettig. Voor de tuning was de top op de teller ietsje over de 190: bergje af en wind mee. Na tuning krijg ik de teller net iets over de 200. Ikzelf merk niet dat het verbruik echt beter is geworden. Ik rij nu met 1 tank ongeveer 875 Km en daarvoor ook.
Al met al een nuttige toevoeging maar nogmaals, als je de tegels uit de straat wil rijden...Suc6 en laat als je jouw polo laat tunen bij JD laat ook hier de resultaten en je ervaringen weten. Ben uiteraard benieuwd!

Even OfT: 875km met 1 tank? :O
 
Ja dat is vreemd, tenzij je de truc met de ontluchtingsnippel gebruikt. 875 km met 1:17 is 51.5 liter en met 1:16 zelfs 54.7 liter, dat krijg je zonder de ontluchtingtruc niet in je tank.

Ja nu je het zegt. Volgens mij heb ik gelezen dat de tank inhoud officieel 45 liter is. Ik tank meestal bij een zelf-tank station van Shell en tank hem tot de laatste druppel vol. Dan staat de pomp toch echt op 50 a 51 liter! De boordcomputer geeft aan dat ik nog 10 a 20 Km kan rijden en dagteller staat dan zo op 850 km dus de tank moet dan wel aardig leeg zijn. Geen idee waarom er dan meer dan 45 liter ingaat. Mischien nieuw model tank gebruikt bij VW? Auto is van augustus dit jaar. Ik vind het in ieder geval geen probleem
icon6.png
maar een beetje vreemd is het wel. Ik zal de komende tank-beurten eens extra opletten.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!