Actieve Subwoofer

Ik ben aan het oriënteren om mijn geluid wat te verbeteren in de auto. Ik vindt het geluid in de hoge tonen wel goed klinken, maar zoek er iets bij om ook de lage tonen wat meer te bereiken. Daarbij hoef ik geen honk honk auto te hebben, die je 2 straten verderop hoort aankomen maar gewoon het bereik van de lage tonen.

2 eisen heb ik voor mezelf gesteld bij deze zoektocht:
- netjes weggewerkt en niet in het zicht (dus onder de stoel of onder de 1e bodem van de kofferruimte. Polo heeft namelijk een dubbele vloer)
- Prijs incl. inbouw moet rond de €250 - €300 blijven.

Heb zelf al een en ander rond gezocht en kom uit op een actieve subwoofer.
Maar heeft iemand hier ervaring mee, en kan een beetje een goed advies geven?

Had zelf dit al gevonden, maar kan verder weinig info vinden of dit een goed resultaat geeft.
http://www.rondevries.nl/index.php?...php&product_nr=8427&hoofdgroep=8&subgroep=123
http://www.rondevries.nl/index.php?...hp&product_nr=18492&hoofdgroep=8&subgroep=123
 
Een actieve subwoofer is een woofer met een ingebouwde versterker.
Je hoeft dus alleen maar de kabels te trekken en aan te sluiten.
Het nadeel van deze woofers is dat er haast geen mooie bas uit te krijgen is.
Je kan beter een kleine gepoorte kist met woofer kopen dit gaan dieper zuiverder en harder.
Als je dan een versterker kiest met een bass remote control uitgang krijg je een kaste met een draaiknopje erbij.
Als je aan dit knopje draait gaat je bas harder en draai je de andere kant op zal hij bijna helemaal uitgaan.
Ik heb dit ook in mijn polo en werkt perfect.
Ik ga altijd voor mijn spullen naar Pim Tensen in Badhoevedorp.
Deze mannen hebben er serieus verstand van en zullen jou een mooi setje gaan bezorgen.
Ik heb al mijn spullen daar ook vandaan en in mijn auto kan je elkaar niet meer verstaan ook al schreeuw je naar elkaar.
Het gaat zo hard maar ook zo vreselijk zuiver dat het gewoon mooi is.

Als je nog vragen hebt pb maar even.
grt
 
Ik heb het als volgt gedaan in mijn 6R, ik was ook niet op zoek naar een honk honk installatie. Vandaar dat ik heb gekozen voor een actieve sub onder de stoel. Qua bass ondersteuning bied dit genoeg vermogen, echter kan ik me voorstellen waarom iemand voor een kist zou gaan met versterker. Het geluid wat uit zo'n klein kastje komt is indrukwekkend maar het geeft niet de mooie volle bass die je mag verwachten van een kist.

Als ik nu zou moeten kiezen tussen een sub onder de stoel of een kist zou ik voor de kist gaan. Puur omdat het geluid wat een klein kastje produceert niet op kan tegen het volle geluid van een woofer.
 
Ik heb zelf een actieve subwoofer in de kofferbak onder de dubbele bodem, zie mijn profiel.
Ik ben hier zeer tevreden over !

In mijn vorige auto's had ik altijd een sub met een aparte versterker, daarmee vergeleken komt mijn huidige actieve sub echt niets tekort.
 
BlueBlueMotion zei:
Ik heb zelf een actieve subwoofer in de kofferbak onder de dubbele bodem, zie mijn profiel.
Ik ben hier zeer tevreden over !

In mijn vorige auto's had ik altijd een sub met een aparte versterker, daarmee vergeleken komt mijn huidige actieve sub echt niets tekort.

De sub die ik achter in heb liggen in de polo daar kan geen enkele actieve woofer tegenop.
Deze gaat zo hard en zo laag zelfs mijn hemel in mijn auto gaat 1 cm heen en weer en laat je haar letterlijk wapperen.
Nu neemt dit wel de halve kofferbak inbeslag maar is de moeite waard vind ik.
Heb van de week ook 4 ovalen speakers in mijn hoedenplank zitten en dit vind ik ook super kwa geluid.
 
Strakjes (hopelijk klaar 24 april a.s.) heb ik een actieve sub, aparte versterker voor de boxen achter plus een condensator...dus dan kan ik weer knallen! Oh ja...het originele composetje van VW gaat eruit en mijn eigen composetje komt er voor in (lees: veel beter geluid!)
 
Ik heb een 10" actieve subwoofer onder me bijrijdersstoel van Focal. Ik ben er zeer tevreden mee! Goede behuizing ook zodat hij niet trilt in zijn behuizing. Vind het een mooie aanvulling op de standaard speakers! :)
 
Ik heb toen bewust voor onder de stoel gekozen met een actieve platte sub. 1 ik heb al mijn ruimte in de kofferbak nog, 2 bass is beter hoorbaar denk ik. Nadeel bij mij: hij komt net onder me stoel uit zodat degene die achterin zit hier hinder van heeft. Maar das niet mijn probleem Stick Out Tongue
 
Ik ben echt tevreden met de Pioneer TS-WX77A. Ik heb deze geinstalleerd in de 2e laadruimte van de Polo 6R (plaatje Pioneer is niet van een Polo). Past perfect!! Lekker plat, maar toch sterk er kan een kratje bier op staan. Zonder dat je teveel ruimte in moet leveren. Kortom: het lijkt wel of deze Pioneer ervoor gemaakt is. Geluid is super. Verder heb ik als radio een JVC NX7000 en het knalt lekker. Ik heb expres deze JVC gekozen omdat het front afneembaar is. Is één van de weinige merkradio's met navigatie welke afneembaar is. Dit alles is misschien wel een tip voor jullie als je niet al teveel ruimte wilt inleveren maar wel de muziekkwaliteit en de bas omhoog wilt gooien.
968557345_5_MKly.jpeg
 
@ Bluebluemotion.Haha!!ik ben er echt heel erg blij mee!Misschien niet al te goed verwoord door mezelf hierboven. Maar ik had het niet verwacht dat hij echt zo'n goede sub/bas geeft. Want als je het ding ziet, dan denk je echt: moet het hier uit komen??No way. Maar hij heeft het tegendeel bewezen. Want knallen kan hij, de binnenspiegels en ramen gaan trillen. Alleen als ik er een kratje bier op zet, gaat de bas NOG Harder....hoe dat toch kan??? ;) ;)

@ enzolino. Ik durf het je niet te zeggen of de mosfet reageert met de RNS 310.

Succes.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!