Achterwisser...

Polootje

Actief lid
1,220
14
43
Ik merkte laatst toen ik achteruit reed met de voorruitwissers aan vanwege het aggenebbische weer, dat m'n achterwisser ook ff meeging....heel vaag, want ik wist zeker dat ik nix aangeraakt had. Ik ff m'n boekkie erbij gehaald en nu blijkt dat dit dus "standaard" is: je achterwisser gaat mee als je voorruitwissers ingeschakeld zijn zodra je achteruit rijdt.

Nu vind ik het zeer irri dat je dan zo'n wisbaan ziet op je achterruit en als je ruit vies is, krijg je nog krassen en strepen ook :?

Nu kan ik uiteraard wel de achterwisser eraf slopen, maar eigenlijk wil ik weten of dit via de VAG-com uit te schakelen is??? Anders haal ik 'm idd een keer eraf (gebruik die achterwisser toch nooit)

Dus...kan dit uitgeschakeld worden of niet??

Heren mods...kan dit bericht verplaatst worden naar "Vragen&Problemen Polo 9n/3"??
 
starsky zei:
Ik heb het ook automatisch, als de ruit achter droog is zet ik de ruitenwissers voor even uit voordat ik hem in de achteruit zet.


Als ik er aan denk, doe ik dat ook. Zou het alleen op de 9N3 modellen gebouwd zijn dan, aangezien Maik het niet heeft op z'n 9N??

Anders knopen we eerdaags maar de VAG-com erop om te kijken of het uit te schakelen is.
Tenzij er iemand is die hier nog een lumineus idee heeft (behalve het eraf slopen van de wisser)
 
Mijne doet het ook, vind het ideaal. Ben ook heel blij dat ik geen slappe aero heb maar gewoon een ouderwetse achter die kun je tenminste bijstellen als ze niet goed wissen. :cool:
 
Johan zei:
ik heb het ook op mn 9N, denk dat de goedkope modellen het niet hebben! zal waarschijnlijk aan de comfortmodule liggen! daarom denk ik ook dat het wel ergens uit te zetten is! al eens op gerrit speek zn site gekeken?

Ik heb idd de site van Gerrit Speek opgezocht en daar stond het in...dus het is te regelen via VAG-com!

Dit is wat er stond en gaat via 09-Centr. Elect. Recode 07:
Byte 01 Bit 7 Achter-ruitenwisser: Ruitenwisser-achter aktief bij ruitenwisser-voor permanent aan.

Byte 02 Bit 0 Achter-ruitenwisser: Ruitenwisser-achter aktief bij ruitenwisser-voor op interval.

Dus toch maar 's ff de VAG-com eraan knuppen...

Thnx voor de tip Johan!
 
Polootje zei:
Johan zei:
ik heb het ook op mn 9N, denk dat de goedkope modellen het niet hebben! zal waarschijnlijk aan de comfortmodule liggen! daarom denk ik ook dat het wel ergens uit te zetten is! al eens op gerrit speek zn site gekeken?

Ik heb idd de site van Gerrit Speek opgezocht en daar stond het in...dus het is te regelen via VAG-com!

Dit is wat er stond en gaat via 09-Centr. Elect. Recode 07:
Byte 01 Bit 7 Achter-ruitenwisser: Ruitenwisser-achter aktief bij ruitenwisser-voor permanent aan.

Byte 02 Bit 0 Achter-ruitenwisser: Ruitenwisser-achter aktief bij ruitenwisser-voor op interval.

Dus toch maar 's ff de VAG-com eraan knuppen...

Thnx voor de tip Johan!

Laat maar horen of dit wat geworden is ;) Ik zat ook al te kijken en zoals ik dit lees komt het bij mij over alsof het ongerelateerd is aan achteruit rijden of niet... Dit lijkt meer op "Achterruitenwisser ook aan als voor aanstaat" als ik de beschrijving lees. Er staat namelijk niets over achteruit rijden...
 
Fludizz zei:
Polootje zei:
Johan zei:
ik heb het ook op mn 9N, denk dat de goedkope modellen het niet hebben! zal waarschijnlijk aan de comfortmodule liggen! daarom denk ik ook dat het wel ergens uit te zetten is! al eens op gerrit speek zn site gekeken?

Ik heb idd de site van Gerrit Speek opgezocht en daar stond het in...dus het is te regelen via VAG-com!

Dit is wat er stond en gaat via 09-Centr. Elect. Recode 07:
Byte 01 Bit 7 Achter-ruitenwisser: Ruitenwisser-achter aktief bij ruitenwisser-voor permanent aan.

Byte 02 Bit 0 Achter-ruitenwisser: Ruitenwisser-achter aktief bij ruitenwisser-voor op interval.

Dus toch maar 's ff de VAG-com eraan knuppen...

Thnx voor de tip Johan!

Laat maar horen of dit wat geworden is ;) Ik zat ook al te kijken en zoals ik dit lees komt het bij mij over alsof het ongerelateerd is aan achteruit rijden of niet... Dit lijkt meer op "Achterruitenwisser ook aan als voor aanstaat" als ik de beschrijving lees. Er staat namelijk niets over achteruit rijden...

Er staat bij mij in het VW boekje dat als je de voorruitwissers geactiveerd hebt en je hebt de auto in de achteruitversnelling staan, dat de achterruitwisser automatisch wordt ingeschakeld.

Dus we gaan het 's met de VAG-com proberen of het uit te schakelen is (of niet)
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!