Achteruitrijlicht schakelaar 1.4 TDI

Beste Polo-liefhebbers,

Bij mijn 9n3 (1.4 TDI, 2005) doet het achteruitrijlicht het niet. Hierover heb ik een aantal vragen:

1. Klopt het (ik ken het van de nieuwe Caddy) dat als de voorste ruitenwissers aanstaan en je de auto in achterruit zet, dan de achterwisser ook wist?

Zo ja: dan heb ik het vermoeden dat de achteruitrijlichtschakelaar kapot is (de lampjes en de zekering zijn namelijk goed maar de achterruitrijlichten werken niet en de achterruitenwisser schakelt niet automatisch in).

2. Waar vind ik de achteruitrijlichtschakelaar. Zo van bovenaf kan ik hem niet op de versnellingsbak zien zitten.

3. Heeft een Polo links én rechts achteruitrijlicht?

Alvast bedankt.
 
Bedankt, dan weet ik i.i.g. nagenoeg zeker dat de schakelaar het is (als twee dingen die erop zouden moeten reageren, dat niet doen).

Echter, waar zit die schakelaar nou?

Als ik weet waar die zit, kan ik het stekkertje even doorverbinden om te testen of het achteruitrijlicht dan gaat branden.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!