achterlichten 9n3 in een 9n

Ik heb het zelfde probleem, ik heb een polo 9n en heb polo 9n3 achterlichten gekocht, alles past prima alleen de bedrading is een probleem. Ik ben vandaag naar de VW dealer gegaan en gevraagd of er een verloopstukje of een koppelstukje was, maar de verkoper zei dat hij er niks van af wist en dat ik de bedrading moest veranderen.

Als ik op de rem trap gaan de knipperlichten aan, als ik op zijn achteruit zet gaan de rem lichten aan enz enz.

Iemand enig idee hoe dit gaat? Iemand die ervaring heeft met mijn probleem?
 
Dat je verlichting het dan achter niet juist meer doet is begrijpelijk. Bedrading voor een 9N3 achterlicht zit anders dan dat van een 9N. Je hebt dan dan ook 2 mogelijkeden:

1. Je orginele bedrading doorknippen en juist verbinden zodat je geen verloopstuk meer nodig hebt. Dit hebben Johan en en ik gedaan
2. Toch opzoek gaan naar een verloopstukje. Deze worden dacht ik bij een nieuw setje Hella achterlichten geleverd.

Mocht je nog vragen heb dan kan je me ook een PM sturen
 
ik heb in de 6n met 6n2 achterlichten gereden; en je raad het al: bedrading kwam niet overeen. ik heb gewoon contactjes uit de stekkers gedrukt zie: klik

een 9n handleiding heb je hier kan je ook in het NL zetten

je sloopt je bedrading niet, het kost je geen geld en is nog steeds terug te veranderen voor eventuele verkoop :)

zo nu alleen nog even zelf doorslikken he ;)

sjors


btw: ik zou nooit je bedrading afknippen; koop dan een losse stekker erbij en soldeer de bedrading correct aan de originele draden. zo laat je de originele stekker gewoon on-aangesloten achterin zitten en kan je altijd eenvoudig terugwisselen.
 
dat is een mooie site, ik heb het uiteindelijk door middel van meten toch opgelost. en ook het eruit klikken zodat ik het weer in de originele stand kan uitbrengen, maar de gegevens op de duitse site komt overeen met wat ik had dus het moet lukken.

veel succes
 
Bij mij waren de bedradingen juist helmaal andersom dan hoe het op de web-site was aangegeven:
na ee tijdj puzzelen kwam ik er tog nog uit met dat de nummers gewoon andersom liepen van 6 na 1 in plaats van 1 naar 6. dus veranderde de bedrading volgorde bij de nieuwe 9n3 lampen ook
dus ik kreeg

Origineel:

(6 = voetrem Grijs / Zwart)
(5 = mistlichten licht grijs / wit)
4 = Retourscheinwerfer (Zwart / Blauw)
3 = beperkt licht (Black / Red)
2 = flasher (Zwart / Wit)
1 = massa (Brown)

Facelift lamp:

(6 = voetrem Grijs / Zwart)
5 = beperkt licht (Black / Red)
4 = massa (Brown)
3 = flasher (Zwart / Wit)
(2 = mistlichten licht grijs / wit)
1 = Retourscheinwerfer (Zwart / Blauw)

mss kmt dat omdat ik ng trekhaak kabels erbij waren
 
sorry voor het opmaken van oud topic.

maar mijn vriendin wil ook van die 9n3 achterlichten in haar polo 9n1

ik heb ze laatst al afgekit op de schuimranden omdat het één groot zwembad was achterin de kofferbak en achterbank.

maar nu lees ik dat sommige bij hella direct deze lampen hebben bestelt ? ik zit in die online catalogus te kijken maar ik kom er niet echt uit dus ik weet niet of iemand mischien het produt nummer heeft voor mij ?

en welke zijn trouwens diegene die ook zo rond zijn maar dan wit in het midden met soort LEDS ?


alvast bedankt !
Witalik
 
Ik neem aan dat het overzetten van de bedrading niet al teveel moeite moet gaan kosten... Kwestie van draadjes eruit pullen en dan in een andere volgorde weer inprikken... Anders wil ik wel een poging wagen als dit alles is wat er moet gebeuren...
 
Ik heb net eff gekeken bij de achterlichten... Maar ik zie maar 5 draadjes lopen...

Enne.. volgens mij moet het eruit wippen ook wel lukken met een kleine schroevendraaier....

*Edit: 05-03-2010

Het is gelukt!!!!
Ze zitten erin... Ik heb gewoon zo'n tooltje geleend...
Maar waar ik dus achter kom, je moet zeg maar aan allebei de kanten iets inprikken (paperclip etc.) en dan een kwartslag draaien... Dan komt de kabel er vanzelf wel uit...

Maar dan heb ik nog een probleem erbij... Nou brandt t lichtje van EPC op de dashboard.... Heb zo'n idee dat dit aan de remlicht ligt... heb ik iets verkeerd gedaan?


Iemand trouwens nog een schema voor de 9n3 achterlichten.. Waarop staat welke lampjes waar horen....?
 
ik zal ff wat duidelijker toelichten waar ik mee zit. ik heb 2 dagen terug bij vw de lampen houder besteld want die kreeg ik niet bij me lampen geleverd, nu is het zo dat als ik alles aansluit volgens het schema van mypolo er helemaal niets van klopt. ik heb van alles geprobeerd toen de lampen het deden gingen me rem lichten aan met me stadslicht en kreeg ik epc storing wie kan mij hier AUB mee helpen? ( eventueel monteren)
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!