Achterlampen vervangen voor leds

• Onderwerp starter Onderwerp starter Windkracht13
  • Startdatum Startdatum
W

Windkracht13

Ik heb even hulp nodig bij het volgende, en ben benieuwt, of iemand dit al heeft gedaan?

Ik heb de bestelde "donkere" achterlichten inmiddels binnen.
Ik zie dat deze lampjes erin zitten, 1x PY21W
1x W5W
2x P21W

Wil deze dus vervangen voor leds, nu lees ik steeds, dat je canbus leds moet hebben.
Geld dit ook voor deze achterlichtjes, of kan ik de gewone bestellen?

Alvast bedankt !

jij zou de eerste zijn...ik heb ze niet vervangen maar leds zijn idd wel feller en mooier. probeer het uit zou ik zeggen een paar lampjes kosten niet zo veel dus als het niet werkt dan kan je altijd nog je originele lampjes erin steken :)

[resize=600:26mvr6vk]http://img135.imageshack.us/img135/2990/nummerplaatna.jpg[/resize:26mvr6vk]

Dus je krijgt ze helderder dan dit? Dit zijn de antracite (smoke) achterlichten...

Grtz

Deze zijn oem achterlichten van bij de dealer, niets aan veranderd..
Al vind ik de standaard achterlichten ook helder hoor (raar dat nog niemand dit probeerde als dit even simpel te doen was als de voorkant, daarom denk ik dat het al leds zijn)

Grtz

@sjakkie, je bent me net voor,haha...
Heb net nog even in de lamp gekeken, maar het zijn inderdaad gewone...

Maarja, canbusleds nodig of nie, scheeld best wel een paar knaken :D

Ok, I rest my case :D
Dacht dat dit de new gen auto's waren die standaard led hadden (zoals audi, etc)
In mijn opzicht moeten ze niet feller, maar ben wel benieuwd (smoke als standaard)

Grtz

Was dat maar waar, ik moet verlopig nog even wachten op m'n Gti jammer genoeg
Vandaar mijn vraag, of hier iemand dit al had gedaan :idea:
Ik heb alleen een paar nieuwe smoke achterlampen, om naar te staren,haha

grote kans dat als je led in je knipperlicht zet dat dit anders dan normaal gaat knipperen.
of zelfs helemaal niet knippert.
uitproberen maar.
denk dat je de eerst bent hier die leds plaatst in de 6r.

Volkswagen  Polo AW GTI 
dan beantwoord je eigenlijk zn vraag.

maar is t nodig can bus leds.
krijg je bij 6r een melding op je display als er een lampje stuk is?
of als je een lampje eruit trekt.

en pakt dat can bus lampje dan met een weerstand 20 watt weg?
of werkt t niet zo tegenwoordig?
aangezien een normaal led net 1watt vraagt,
en een normaal knipperlicht bol 21watt is.

Volkswagen  Polo AW GTI 
probeer het gewoon en je zult het weten...die dingen kosten niks dus wat heb je te verliezen dan een paar euro en wat tijd?

wanneer je je achterlichten open haalt laat de kappen dan wel even af en test ze gelijk en kijk of je een canbus foutmelding krijgt...ik denk het haast wel als hier geen weerstand op zit. het zijn namelijk outdoor lampjes en als die kapot gaan dan is het wel gevaarlijk als je daarmee doorrijd...dus de kans dat je een melding krijgt is denk ik wel groot (als je geen canbus storingsvrij led lampje hebt tenminste...).

check specifiek op de websites dat deze storingsvrij zijn dan weet je tenminste zeker dat het gaat werken zonder foutmelding...niets is zo frustrerend om een lampje te plaatsen en dan het contact erin --> JAMMER Lampje brand...dan word je toch wel even chagerijnig :evil:

Bij Xenonlamp verkopen ze alles met canbus, dus gaat ze daar maar bestellen, samen met de bocht en mistlamp vervanging.

Heb ik eigenlijk nog 1 vraag, wat is de maat van het remlicht,

Het betreft een setje van twee lampen, verkrijgbaar in wit en rood en in de maat:

* BAY 15D (aan de onderzijde twee contactpunten) combinatie remlicht en achterlicht
* BA 15S (pinnetjes staan recht tegenover elkaar, 1 contactpunt)
http://www.xenonlamp.nl/webshop/shop.ht ... ory_id=109

Ik kan dit nl. niet zien, dit lampje zit vast gesoldeerd aan de afsluitdeksel lamp :cry: (lekker handig)
Ohja, dit zit zo bij de "smoke" achterlichten...

Btw, iedereen TH@NKZzz voor de info!

Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!