Achterklep kapot, bcm probleem ?

Goedemiddag,

sinds enige tijd gaat mijn achterklep niet meer open. Heel irritant en onhandig dus daarom naar de garage gestuurd.
wat bleek volgens de garage: bcm kapot.
alles van microswitch tot aan bcm gemeten maar de bcm blijkt kapot. Nieuwe bcm 700€ alleen het onderdeel...
Heeft iemand hier verstand van ? En nog belangrijker: wat zijn de oplossingen ?
 
Volkswagen  Polo 9n3  1.4 benzine 16V 
Volgens mij gaat bij dit model de klep open met een contact rechtstreeks op de motor van het slot en niet via de BCM. Wel de aansturing voor vergrendelen misschien. Helaas heb ik elsa nog niet op me pc staan anders had ik het schema even bekeken maar misschien iemand anders die dat hier kan
 
Heb toch even de software geinstalleerd en gekeken voor je en idd deze moeten op pin 6 en pin 2 aangesloten zijn.

Dus de draden zijn gemeten en zijn dus niet gebroken in de doorvoer bv van de klep naar de auto?

Dan zoek het nummer van de BCM op en zoek deze online. Slag de originele coderingen op van de huidige BCm en plaats de nieuwe ( 2de hands) Leer de sleutels opnieuw in en klaar. Kost zeker geen €700 :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Sal
Klopt dat dit over een 9N3 gaat?
Als je bij de pedalen, tegen de buitenwand van de auto omhoog kijkt zou je je BCM moeten zien zitten. Is een zwarte doos met een hele hoop gekleurde connectoren.
Dan kan je het onderdeelnummer noteren en bekijken waar je deze eventueel kan aankopen en voor welke prijs. (Op eBay kan je goede deals doen voor 2dehands BCM's)
Welke BCM je hebt geïnstalleerd hangt van met welke opties je wagen geleverd is.

Ik heb mijn BCM moeten vervangen omdat ik achteraf cruise control heb ingebouwd, en mijn originele BCM niet over deze mogelijkheid beschikte. Vervangen is echt eenvoudig. Codering opslaan met VCDS, Alle kabels ontkoppelen, oude eruit, nieuwe erin, kabels weer aansluiten en codering weer terug zetten. Ikzelf heb mijn sleutels niet opnieuw moeten inleren in mijn 9N3 van 2008.

Voor VCDS:
Klik op "Select" onder Select Control Module
Ga naar module 09-Cent.Electr.
Onder "Advanced Features" klik op "Coding – 07"
Noteer het nummer dat je naar ziet.
Wanneer de nieuwe BCM is geïnstalleerd, voer je het nummer daar weer in om de codering weer op te slaan.

Doe hetzelfde voor 19-CAN-Gateway

Gebruik niet mijn code, deze is specifiek voor mijn wagen en vrijwel zeker anders voor jouw wagen.
Centr. Elect. Coding.JPG

Duidelijke foto van mijn nieuwe BCM:
IMG_20160424_155623.jpg

Wanneer je bij de pedalen omhoog kijkt (mijn oude BCM). Links zie je 6Q2 973 049 F staan. Jij moet erachter komen welk nummer dit bij jouw wagen is.
IMG_20160418_074048.jpg
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 9N3  1.2 6v 60pk BBM 
  • Leuk
Waarderingen: Sal
Ik heb dit van de garage al meegekregen en dit blijkt nummer 6q0937049fz1l te zijn, ik kan hem online lastig vinden, of je komt bij verre buitenlandse sites uit of bij de officiële waar inderdaad een stevige prijs staat.
 
Volkswagen  Polo 9n3  1.4 benzine 16V 
Heb deze op onderdelenlijn gevonden. Lijkt me wel de goede.
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.2 6v 60pk BBM 
  • Leuk
Waarderingen: Sal
Goededag misschien stom idee van mij hoor maar ik dacht ook dat de achterklep stuk was maar toen vertelde iemand mij dat ik 2x op ontgrendelen moest drukken op de centrale deurvergendeling sleutel. Lijkt mij niet dat je zoiets over het hoofd zou zien maar zou zomaar kunnen.
 
Volkswagen  Polo 9N  1.4 75pk 
Heb deze op onderdelenlijn gevonden. Lijkt me wel de goede.

Dit is voor een fox, maakt dat niet uit ?
 
Volkswagen  Polo 9n3  1.4 benzine 16V 
Goededag misschien stom idee van mij hoor maar ik dacht ook dat de achterklep stuk was maar toen vertelde iemand mij dat ik 2x op ontgrendelen moest drukken op de centrale deurvergendeling sleutel. Lijkt mij niet dat je zoiets over het hoofd zou zien maar zou zomaar kunnen.
Nee sorry scribbie dat is het echt niet ;)
 
Volkswagen  Polo 9n3  1.4 benzine 16V 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!