Achterkant polo 6r

• Onderwerp starter Onderwerp starter tw1
  • Startdatum Startdatum

tw1

Nieuw lid
Hallo

Ik ben hier nieuw op het forum, maar rijd al een klein jaartje in de polo 6r rond. Nu vroeg ik me eigenlijk af hoe ik de achterkant visueel kan verbeteren. Als ik anderen met een standaard polo'tje (zoals ik) zie rondrijden, vind ik de achterkant er niet erg mooi uitzien.

Iemand suggesties?

Alvast bedankt :)

edit: huidige achterkant op foto bijgezet

IMAG0131.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
Allereerst welkom!

Wat voor Polo heb je precies? Ik heb zelf een bluemotion en dus ook een redelijk saaie achterkant.. ;)
Om hem wat unieker te maken heb ik er al aziatische achterlichten ingezet. Deze zijn net wat anders vormgegeven en (zeker in het donker!) naar mijn mening ook sportiever.

Je zou natuurlijk ook aan een compleet andere bumper kunnen denken, zoals die van de R-Line met een mooie diffuser.
Ook zou je bijvoorbeeld een (originele) chromen sierstrip op je klep kunnen plakken of bijv. juist je logo's verwijderen.

Mogelijkheden zat! ;)

In principe kan ik niet meteen zeggen welke uitvoering, ik denk de standaardversie (trendline misschien?). Is in elk geval een 1.2 motor.

Heb je foto's van de spiegels?

Mooie set van Rieger?? staat bij mij op de verlanglijst :)

riegerpolo6rgtidetails3-1.jpg

Als je een foto post van je huidige achterkant dan kunnen wij wel zeggen wat mogelijk en ook wat juist onmogelijk is.

Foto van de huidige achterkant.
Wel moet ik er nog bij zeggen dat ik in feite een grote leek ben op vlak van auto's enz., maar dat had je misschien al door. (daarom dat ik hier raad kom zoeken uiteraard ;-))

IMAG0131.jpg

Alvast twee eenvoudige aanpassingen:

Je kan je polo logotje eraf halen, ik vind de auto dan meer symetrisch. (eraf halen met flosdraad/visdraad)

Verder kan je ook die sproet (antenne) vervangen door een klein antennetje, ik vind dat ook wat stoerder staan.

polo20sierlijst-1.jpg

Te verkrijgen in het polo aktiepakket wat bestaat uit een Originele Volkswagen pedalenset, instaplijsten, sierlijst voor de achterklep en een kofferbakmat. Ook zijn deze accessoires los verkrijgbaar. Set kost 295 eur bij de dealer. Polo Actiepakket - Sport en Styling - Exterieur - Accessoires - Service en Aftersales - Volkswagen rijders - Home - Volkswagen

Een losse sierstrip kost 59 euro (ook bij de dealer).

Kon geen grijze polo met sierstrip vinden maar hieronder een strip op een grijze golf:
1K0071360_1-1.jpg

Als je een zichtbare uitlaat hebt zoals op een 1.2tsi is een chromen uitlaatsierstuk ook een optie.

Chromen strip erop,
Logo zwart chrome maken
en een uitlaatsierstuk eraan laten lassen!
Dan nog je letters eraf halen en je hebt een compleet andere kont.

Zoiets?

new pics 015a.jpg

de kofferbakstrip is niet origineel van VW maar van 3M, kost een paar tientjes op ebay.de. Niet schrikken als het bij je af wordt geleverd want het zit gewoon opgerold in een enveloppe. :shock:
Ik vind deze echt veel mooier dan de originele. :wink:

Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!