Achter remmen

Aangezien ik achter rare geluiden hoor met remmen ben ik vandaag naar de garage geweest en je raad het al......ze hadden weer eens geen tijd!!!!

Heb toen maar even het heft in eigen handen genomen en mijn achter wiel eraf gehaald, ik kwam alleen niet erg ver.
Er zit blijkbaar een of andere kap over de remmen achter, wie kan mij helpen om hier wat verder mee te komen, ik zag er een schroefje zitten die heb ik los gehaald, auto van de handrem af maar niet los komen, wat doe ik verkeer?????

Foto3GEGWUH8-1.jpg
 
Dit is dan wel een tekening van schijf maar je moet naafkapje( 14 ) verwijderen en daar achter zit een bout ( NR 13 ) die draai je los en dan komt de trommel eraf , maar pas op je lager zit daar ook zorg dar er geen zand en rotzooi op valt.

Dat kleine schroefje houd niet de trommel op de auto , zou niet best zijn iig


 
Bedankt voor het plaatje met schijf rem, weet ik in elk geval hoe het voor zit ;)

Maar dan even over de trommel rem achter en nr 14, voor weet ik nog dat daar geen plaatje op zat en ik een grote boot zag, maar achter zit er wel een plaatje op dit zit volgens mij vast gelijmd of kan dat niet? moet ik die er dan af halen en vervolgens er niet meer op lijmen/doen ?
 
omulder zei:
Bedankt voor het plaatje met schijf rem, weet ik in elk geval hoe het voor zit ;)

Maar dan even over de trommel rem achter en nr 14, voor weet ik nog dat daar geen plaatje op zat en ik een grote boot zag, maar achter zit er wel een plaatje op dit zit volgens mij vast gelijmd of kan dat niet? moet ik die er dan af halen en vervolgens er niet meer op lijmen/doen ?

Hoe dat plaatje vastzit weet ik niet , misschien ff een belletje naar de dealer ;)
 
@ Walter.

De schijfremmen zitten niet met een centrale moer vast maar worden op de plaats gehouden door dat kleine boutje en zitten vast doordat je wiel er tegenaan drukt. Om deze dus eraf te krijgen moet je de remklauw demonteren en dat kleine schroefje eruit draaien. Dan pak je een KOPERhamer en sla je voorzichtig op de achterkant van de schijf dan komt deze los. ;)

Enne die trommelremmen achter. Als het goed is kun je de trommel er voorzichtig vanaf tikken. Maar dan moet uiteraard wel je handrem eraf staan ;)
 
Bas zei:
@ Walter.

De schijfremmen zitten niet met een centrale moer vast maar worden op de plaats gehouden door dat kleine boutje en zitten vast doordat je wiel er tegenaan drukt. Om deze dus eraf te krijgen moet je de remklauw demonteren en dat kleine schroefje eruit draaien. Dan pak je een KOPERhamer en sla je voorzichtig op de achterkant van de schijf dan komt deze los. ;)
Voor kan ik zien dat er nog genoeg op zit, dus daar blijf ik voorlopig vanaf!

Enne die trommelremmen achter. Als het goed is kun je de trommel er voorzichtig vanaf tikken. Maar dan moet uiteraard wel je handrem eraf staan ;)

Ja de handrem had ik eraf gehaald en een blok voor het voorstel wiel Big Grin
Als het weer wat beter word zal ik er nog eens naar kijken, maar moet wel weten waar ik moet tikken.......
 
Bas zei:
@ Walter.

Enne die trommelremmen achter. Als het goed is kun je de trommel er voorzichtig vanaf tikken. Maar dan moet uiteraard wel je handrem eraf staan ;)


Dus de trommels op een 9N zitten vast net als de schijven dmv de wielbouten ( en het kleine schroefje)..

@ topic starter sorry voor de verkeerde ( verouderde ) info , ging er vanuit dat het nog steeds vastzat met centrale moer :oops:

Misschien moet je de achter remmen iets terug stellen zodat de schioenen niet achter de slijt randjes blijven hangen
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!