Ik heb een Polo uit april 2002 en sinds ruim anderhalf a twee jaar accuproblemen.
In de winter van februari 2009 was de accu stuk en werd deze door de ANWB vervangen. Na 2 dagen was ie weer stuk en kwam de ANWB opnieuw met een andere accu. Na ongeveer een jaar was accu leeg. Ik reed niet veel omdat nieuwe baan in Amsterdam niet bereikbaar is met auto. Ik rijd daarom alleen in het weekend of 's avonds. Auto deed na 3 weken niet gereden te hebben, helemaal niets meer (centrale vergrendeling werkte zelfs niet meer). Mijn garageman meette alles door, was helemaal niets aan de hand, laadde accu een nachtje bij en zei me iets vaker te gaan rijden.
Na ongeveer half jaar (ik had 2 weken niet gereden) was ie weer leeg. Mijn garageman meette opnieuw alles door, maakte e.e.a. schoon en zei opnieuw, je hebt een prima auto, alles gemeten, ik heb maar e.e.a. schoongemaakt, hopelijk was het een vuiltje. En anders had ik stroomlekkage dan zou hij er beter naar gaan kijken.
Begin dit jaar was accu weer leeg nadat ik ziek was geweest en de auto een tijd niet had gebruikt. De ANWB kwam en merkte op dat mijn garantie bijna verliep en dat hij de accu zou vervangen omdat de accu die ik had van een serie was die veel problemen kende. Ik kreeg nu een accu van een nieuwe serie. Eindelijk dacht ik verholpen te zijn van alle ellende. Maar nee hoor.
Nu stond ie weer leeg. Mijn eigen garageman op vakantie dus naar een ander. Tja, die constateerde hetzelfde als mijn eigen garageman: accu in orde, dyname in orde, geen stroomlekkage waarneembaar als hij stil staat. Wel werd geconstateerd dat van de 50 ampère er tijdens rijden slechts 10 naar accu gaat. Ze menen dat er tijdens rijden stroom weggetrokken wordt naar een 'onbekend' onderdeel en dat hij daardoor steeds leeggeraakt. Maar ik kreeg als tip mee dat ik meer moest rijden. Wat ik tegenstrijdig vind? Maar goed ik heb niet veel verstand van auto's....
Kent iemand dit probleem? Snapt iemand iets van dit verhaal? Alvast dank voor je moeite!
Celian
In de winter van februari 2009 was de accu stuk en werd deze door de ANWB vervangen. Na 2 dagen was ie weer stuk en kwam de ANWB opnieuw met een andere accu. Na ongeveer een jaar was accu leeg. Ik reed niet veel omdat nieuwe baan in Amsterdam niet bereikbaar is met auto. Ik rijd daarom alleen in het weekend of 's avonds. Auto deed na 3 weken niet gereden te hebben, helemaal niets meer (centrale vergrendeling werkte zelfs niet meer). Mijn garageman meette alles door, was helemaal niets aan de hand, laadde accu een nachtje bij en zei me iets vaker te gaan rijden.
Na ongeveer half jaar (ik had 2 weken niet gereden) was ie weer leeg. Mijn garageman meette opnieuw alles door, maakte e.e.a. schoon en zei opnieuw, je hebt een prima auto, alles gemeten, ik heb maar e.e.a. schoongemaakt, hopelijk was het een vuiltje. En anders had ik stroomlekkage dan zou hij er beter naar gaan kijken.
Begin dit jaar was accu weer leeg nadat ik ziek was geweest en de auto een tijd niet had gebruikt. De ANWB kwam en merkte op dat mijn garantie bijna verliep en dat hij de accu zou vervangen omdat de accu die ik had van een serie was die veel problemen kende. Ik kreeg nu een accu van een nieuwe serie. Eindelijk dacht ik verholpen te zijn van alle ellende. Maar nee hoor.
Nu stond ie weer leeg. Mijn eigen garageman op vakantie dus naar een ander. Tja, die constateerde hetzelfde als mijn eigen garageman: accu in orde, dyname in orde, geen stroomlekkage waarneembaar als hij stil staat. Wel werd geconstateerd dat van de 50 ampère er tijdens rijden slechts 10 naar accu gaat. Ze menen dat er tijdens rijden stroom weggetrokken wordt naar een 'onbekend' onderdeel en dat hij daardoor steeds leeggeraakt. Maar ik kreeg als tip mee dat ik meer moest rijden. Wat ik tegenstrijdig vind? Maar goed ik heb niet veel verstand van auto's....
Kent iemand dit probleem? Snapt iemand iets van dit verhaal? Alvast dank voor je moeite!
Celian